اسلایدر 01 اردیبهشت 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بسیج توان بالایی در ساماندهی امور جوانان دارد/ بی رغبتی به کار کردن درد فرهنگی جامعه است

آوای ورزقان: بسیج توان بالایی در ساماندهی امور جوانان دارد/ بی رغبتی به کار کردن درد فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان،حجت الاسلام مسعود مهدوی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان در سال ۹۵، با تبریک میلاد امام علی (ع) و ۱۳ رجب، معیار سنجش هر گفتار و رفتار آن‌ها برشمرد و اظهار داشت: انسان باید اعمالی را انجام دهد که موجب قربش به ذات حق باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تاکید کرد: اقتصاد یکی از شاخصه‌های تاثیر گذار در فرهنگ است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگی مقام در برابر هجمه‌های نرم دشمنان داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان خاطر نشان کرد: بیکاری ضربه‌های بزرگی را به نظام و مردم می‌زند که با توجه به ظرفیت‌های موجود معضل اشتغال به ویژه در شهرستان ورزقان می‌تواند با برنامه ریزی‌های صحیح حل گردد.

وی افزود: بسیج ظرفیت‌های بسیاری دارد که برای ساماندهی امور جوانان باید از این توانمندی بسیج حداکثر استفاده را داشت.

امام جمعه ورزقان با تاکید بر اینکه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای مسائل فرهنگی شهرستان تصمیم گرفته می‌شود، تصریح کرد: سعی بر این است مسائل فرهنگی و سایر مسائل شهرستان را بعد از طرح در شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری، در شورای متشکل از مسئولین ارشد شهرستان مطرح و تصمیمات لازم در خصوص طرح مورد نظر به ویژه مسائل مالی طرح گرفته شود.

وی کسب رتبه‌های اول استانی توسط ستاد امربه معروف و نهی منکر و شورای پیشگیری از وقوع جرایم شهرستان در بین شهرستان‌های استان را نشان فرهنگ غنی و الای مردمان شهرستان ورزقان برشمرد و افزود: بدون شک فرهنگ عمومی مردم در موفقیت‌های فوق‌الذکر بسیار تاثیر گذار بوده است.

سرپرست فرمانداری ورزقان نیز در این جلسه رفتار مسئولین را بر فرهنگ عمومی جامعه تاثیر گذار دانست و خاطر نشان کرد: عملکرد بر اساس قانون مسئولین می‌تواند موجب قانون مداری مردم در یک جامعه شود.

وی با تأکید بر اینکه حجاب مختص زنان نیست خاطر نشان کرد: رعایت حجاب از سوی بانوان در جامعه بسیار مهم است ولی باید برای حجب و حیای مردان در جامعه نیز تدابیری اندیشده شود، البته تدابیری که جنبه دستوری نداشته باشند.

صابر تقویمی فرهنگ سازی در خصوص استفاده و نگهداری از اموال عمومی را در شهرستان ضروری برشمرد و تصریح کرد: شایسته است از نهاد ها و افرادی که در زمینه مسائل فرهنگی و زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان تلاش کرده‌اند نظیر شهرداری تهران تشکر و قدردانی صورت گیرد.

نماینده منتخب مردم ورزقان و خاروانا در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه فرهنگ را مقوله‌ای بسیار سخت و پیچیده برشمرد و اظهار داشت: فرهنگ ارتباط بسیار نزدیکی با زندگی روزمره مردم دارد و بر آن تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر اینکه نهادها و سازمان‌ها هرکدام به تنهایی در انجام وظایف خود به خوبی عمل می‌نمایند، گفت: زمانی فرهنگ جامعه را به سوی توسعه و کمال انسانی رهنمون می‌شود که سایر بخش ها نظیر اقتصاد نیز با هم و هماهنگ با فرهنگ به پیش روند.

رضا علیزاده تصریح کرد: درد و مشکل کنونی فرهنگ جامعه ایرانی بی رغبتی نسل جوان به کار کردن است که اقتصاد مقاومتی به شرط اقدام و عمل در این زمینه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *