استانی 12 اردیبهشت 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با وجود شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری جای هیچ‌گونه نگرانی از مجلس دهم نیست

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری روز یکشنبه در دیدار با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا و مربیان عقیدتی سیاسی این نهاد با بیان اینکه نیروهای انقلابی و حزب اللهی بدون هیچ گونه نگرانی و با صلابت به وظایف انقلابی خود ادامه دهند، اظهار کرد: خوشبختانه ساختار مجلس خبرگان رهبری، ترکیبی انقلابی است و جای دلواپسی از این مجلس نیست و در مجلس شورای اسلامی نیز با وجود ولی فقیه، شورای نگهبان و مجلس خبرگان جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی در مجموعه سپاه و بسیج نقش مهم و محوری در تقویت روحیات معنوی بسیجیان و سپاهیان دارند، افزود: فعالیت های این مربیان باعث می شود تا نیروهای سپاهی تحت تاثیر القائات غربی و تفکرات انحرافی قرار نگرفته و از انقلاب اسلامی فاصله نگیرند.

نماینده ی ولی فقیه در استان، وجود نهاد عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به جهت مراقبت از انحرافات احتمالی بسیار لازم و ضروری دانست و بیان داشت: این مولود انقلاب اسلامی که برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب بنیان نهاده شده باید بیش از سایر نهادها و ارگان های نظامی و مردمی مراقب نیروهای خدوم خود باشد.

وی، وقوع انقلاب اسلامی را مایه تغییر و تحول عمیق روحی در میان مردم ایران ارزیابی کرد و گفت: چون پیش از آن ایران به دلیل نفوذ غربی ها به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به سمت غرب زدگی سوق داده می شد، از اسلام جز نام چیزی باقی نمانده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: بر این اساس سپاه متشکل از مجموعه ای نیروهای متدین و متعهد برای حل مشکلات کشور و حراست از دستاوردهای نظام تاسیس شد تا خون شهدا و زحمات انقلابیون به درستی و با دقت حراست شود که در این میان نقش عقیدتی سیاسی ها بسیار ملوس تر و غیر قابل چشم پوشی است.

وی ، دلیل اصلی کینه توزی های استکبار جهانی علیه سپاه را ویژگی استکبارستیزی این مجموعه توانمند دانست و اضافه کرد: طی سال های پس از انقلاب آمریکا تلاش های فراوانی برای نابودی و ضربه زدن به سپاه انجام داده اند زیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر سر مساله اسلامیت نظام به هیچ عنوان معامله نمی کند.

آیت الله مجتهدشبستری اذعان داشت: بر همین مبنا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار درصدد تضعیف اسلامیت و آموزه های دینی در ایران اسلامی است که این اهداف شوم با بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی آحاد مردم به ویژه سپاهیان و بسیجیان با شکست مواجه شده است.

وی از نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری با عنوان هفته عقیدتی سیاسی، از این شهید والامقام به عنوان بهترین و بزرگترین حافظ مرزهای اعتقادی نظام جمهوری اسلامی پس از امام راحل یاد کرد و گفت: او انقلابی به معنی واقعی کلمه بود و آثار قلمی و نظری این شهید برای همیشه تاریخ می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

امام جمعه تبریز ، از فعالیت های عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا به نیکی یاد کرد و افزود: تاکنون این فعالیت ها در مسیر بصیرت افزایی همراه بوده که امیدواریم از به بعد نیز در همین مسیر گام برداشته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت های سالانه این نهاد، ابراز کرد: برگزاری کلاس های نور مبین به همراه ۳۰ کلاس اخلاق برای کارکنان سپاه عاشورا از جمله این فعالیت هاست.

حجت الاسلام حسن کاملی فرد افزود: در حال حاضر تعداد یکصد نفر روحانی، ۶۷۰ نفر مربی عقیدتی و ۵۵۰ نفر هادی سیاسی با عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا همکاری دارند.

وی تشریح کرد: هدف اصلی فعالیت های عقیدتی سیاسی، ایجاد و تقویت روحیه بسیجی و انقلابی در نسل جدید نیروهای سپاهی و بسیجی است که تقدیم شهدای جوان مدافع حرم از جمله دستاوردهای این اهداف می باشد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *