بازنشری 27 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تلاوت مستمر آیات قرآن موجب آرامش نفس می‌شود

به گزارش آوای ورزقان، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه شهرستان ورزقان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن که خود یک نسخه شفابخش برای همه دردها است، خود را به عنوان یک عامل جهت تسکین قلب‌ها و محکم کردن دل و آرام بخش معرفی می‌کند.
وی، افزود: هر کس با این نسخه الهی انس بیشتری داشته باشد و بر خواندن آن مداومت داشته باشد احساس اطمینان و آرامش بیشتری بر وجودش حاکم می‌شود.
حجت‌الاسلام مهدوی، با اشاره به آیه ۳۲ سوره فرقان عنوان کرد: قرآن خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید: «وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْلَا نُزِّلَ عَلَیْهِ الْقُرْآنُ جُمْلَهً وَاحِدَهً کَذَلِکَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤَادَکَ وَرَتَّلْنَاهُ تَرْتِیلًا؛ و کسانى که کافر شدند گفتند چرا قرآن یکجا بر او نازل نشده است این گونه [ما آن را به تدریج نازل کردیم] تا قلبت را به وسیله آن استوار گردانیم و آن را به آرامى [بر تو] خواندیم».
امام جمعه ورزقان یادآور شد: از این آیه برداشت می‌شود که به تدریج خواندن قرآن و مداومت برآن موجب استحکام قلب و دل می‌شود و وقتی که قلب انسان ثابت و محکم شد، هیچ غم و ناراحتی نمی‌تواند آرامش آن را بر هم بزند.
حجت‌الاسلام مهدوی تلاوت مستمر قرآن را در آرامش نفس تأثیرگذار دانست و  ادامه داد: پس همانگونه که نزول تدریجی قرآن بر قلب آن حضرت پیامبر (ص) موجب آرامش و سکون نفس و یا استحکام نفس او می‌شود؛ تلاوت مستمر و انس مداوم با آیات قرآن، می‌تواند موجب تثبیت قلوب و آرامش نفس هر کسی شود. خداوند برای اینکه بر ایمان مؤمنان افزوده شود آرامش را بر آن‌ها نازل می‌کند.
امام جمعه شهرستان ورزقان تأکید کرد: آرامش و اطمینان قلوب، دل‌ها و نفوس، نصیب قاریان و تلاوت‌کنندگان قرآنی می‌شود که از درجات ایمانی بهره‌مند باشند و هر چه انس آنها با قرآن بیشتر باشد، درجات ایمانشان بالاتر می‌رود و هرچه درجات ایمان بالاتر باشد آرامش و اطمینان و امنیّت بیشتری را احساس می‌کنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *