استانی 19 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مسایل فرهنگی دغدغه مشترک دولت و روحانیون است/ ضرورت همکاری روحانیت با دولت

به گزارش آوای ورزقان به نقل از  آناج، اولین جلسه شورای مشورتی روحانیون استان چهارشنبه‌شب با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این نشست صمیمی ابتدا روحانیون حاضر به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مهم‌ترین مسایل استان در حوزه‌های مختلف پرداختند و سپس استاندار آذربایجان شرقی توضیحاتی در خصوص مطالب مطرح شده و همچنین رویکردهای مدیریت استان ارایه کرد.

جبارزاده در بخشی از سخنان خود با بیان این که مسایل فرهنگی دغدغه مشترک دولت و روحانیون است، گفت: مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگی کشور نبود نسخه مشخص برای امور فرهنگی است.

وی افزود: کار فرهنگی نیاز به برنامه دارد که برای تهیه آن باید گروه‌های مرجع از جمله روحانیت پیشقدم شوند و به دولت ایده و راهکار بدهند.

جبارزاده در خصوص بودجه فرهنگی نیز گفت: متاسفانه دولت از نظر درآمدی در شرایط سختی است و امروز ۸۵ درصد بودجه دولت صرف امور جاری می‌شود.

وی گفت: بحث یارانه‌ها و افزایش کارکنان دولت در سال‌های گذشته موجب شده است که دولت نتواند به مسایل مهم‌تر بپردازد و امروز اداره دولت کار واقعا سختی است.

جبارزاده در خصوص اقدامات فرهنگی مدیریت استان نیز گفت: در طول یک سال گذشته موضوع اقامه نماز و فرهنگ عفاف و حجاب در بدنه دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی قرار گرفته و امروز وضعیت قابل قبولی در این زمینه داریم.

وی افزود: برای کارهایی فراتر از این باید برنامه داشته باشیم، امروز این برنامه را در بخش‌های اقتصادی و عمرانی تهیه کرده‌ایم اما در بخش فرهنگی همچنان نیازمند هم‌فکری متخصصان امر برای تهیه برنامه هستم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه‌ای از اقدامات انجام گرفته در استان در یک سال اخیر از جمله بحث مبارزه با مواد مخدر و تهیه سند تدبیر توسعه استان اشاره کرد و گفت: باید مردم را نسبت به نظام و انقلاب خوشبین و امیدوار نگه داریم و در این راستا به کمک روحانیت نیاز داریم.

وی افزود: انتظار داریم روحانیون برای بهتر اداره کردن استان و خدمت بیشتر به مردم به مسوولان ایده بدهند و لزوم این تعامل و همکاری یک تعارف نیست، بلکه یک ضرورت است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت نیز در این نشست گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همه است و در این میان وظیفه روحانیت سنگین‌تر است.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه تهذیب نفوس، تحکیم اخلاق و تعلیم احکام را سه وظیفه اصلی روحانیون ذکر کرد و گفت: ارتباط صمیمانه مسوولان دولت و روحانیت ضروری است، چرا که در تعالیم دینی ما روحانیون ناصحان امین کارگزاران معرفی شده‌اند.

حجت‌الاسلام ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا هم گفت: شورای مشورتی روحانیون متشکل از روحانیون نخبه استان است که برای هم‌فکری و هم‌اندیشی با مسوولان اجرایی در خصوص مسایل و مشکلات مهم استان تشکیل شده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *