استانی 07 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیش از یک سوم مصرف انرژی در حوزه‌ی ساختمانی است/ کاهش ۲۲ درصدی اتلاف انرژی در صورت استفاده از تکنولوژی نوین

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، علی طوماری ظهر امروز در دومین همایش ناب سازی مصرف انرژی با بیان اینکه بخش ساختمانی یکی از اصلی ترین مصرف کنندگان انرژی تولیدی است، عنوان کرد: متاسفانه اتلاف انرژی در این حوزه بسیار فراتر از حد انتظار است.

وی با اعلام اینکه بخش سرمایش و گرمایش عمده ترین مصرف کننده انرژی است، افزود: در صورت استفاده از تکنولوژی های بِروز شاهد کاهش ۲۲ درصدی هدر رفت انرژی خواهیم بود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی استفاده از سامانه‌ی مدیریت هوشمند را یکی از راهکار های کاهش انرژی در ساختمان دانست و اظهار داشت: در صورت استفاده از این سیستم طی ۲ سال هزینه‌ی صرف شده برای تجهیز ساختمان از محل صرفه جویی در انرژی باز خواهد گشت.

وی عایق کاری ساختمان را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف انرژی در ساختمان عتوان کرد و ادامه داد: عایق کاری صحیح  باعث گرمتر شدن ۱۰ درجه‌ی  در زمستان و نیز خنک شدن ۵ درجه ای ساختمان در تابستان خواهد شد.

طوماری استفاده‌ی بی‌رویه انرژی در کشور را ” سونامی انرژی ” نامید و متذکر شد: اگر به دنبال رشد و توسعه‌ی زیر ساخت کشور هستیم، می باید مصرف انرژی را بهینه سازیم.

وی تخریب محیط زیست را از دیگر عواقب استفاده بی رویه انرژی عنوان و خاطر نشان کرد: امیدواریم با فرهنگ سازی و استفاده از محصولات با کیفیت زمینه‌ی کاهش تخریب زیست محیطی را فراهم کنیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *