استانی 10 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۹۲ پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد/ پایان انتظار چندین ساله در ۸۷ روستا برای گازرسانی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، ولی اله دینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۲ طرح شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با اعتباری بالغ بر ۴۸۷ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل گازرسانی به ۸۷ روستا، ساختمان اداری و پست امداد شرکت گاز و چهار پروژه احداث ایستگاه CGS تقلیل فشاراست.

وی افزود: با بهره‌برداری از این ۸۷ روستا بیش از ۵ هزار نفر از خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان هزینه‌ی گازرسانی به این روستاها را ۳۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد: برای ساختمان اداری و امداد اهر بیش از ۵۲۹ میلیارد ریال و همچنین برای احداث چهار ایستگاه افزایش ظرفیت شهرهای آذرشهر، ورزقان، میانه و ملکان افزون بر ۱۲۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از چهار ایستگاه تقلیل فشار( CGS) شهرهای میانه، آذرشهر، ورزقان و ملکان گاز ورودی این شهرها دو برابر و گازرسانی پایدار این شهرها تضمین می‌شود.

دینی به شروع عملیات اجرایی خط دوم و افزایش ظرفیت ایستگاه گاز شهر مراغه همزمان با هفته دولت اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این پروژه ظرفیت خطوط تغذیه و انتقال مراغه به میزان ۱۲۰ هزار مترمکعب در ساعت افزایش می‌یابد.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد خانوار شهری و بیش از ۸۷ درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *