اسلایدر 15 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مساجد آسب دیده از زلزله سال ۹۱ ورزقان نیازمند توجه/ انتقال باشگاه مس سونگون به ورزقان/ مراسم روز شهرستان ۲۳ مرداد برگزار می‌شود

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی عصر دیروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان ورزقان، با تاکید بر گسترش فرهنگ مقاومتی در جامعه، اظهار داشت: باید فرهنگ عمومی جامعه بر استفاده از کالای تولید داخل تغییر یافته و به این طریق گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، افزود: سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نام‌گذاری شده و دختران امت اسلام در همه زمان‌ها برای حفظ ارزش و کرامت خود باید ایشان را به عنوان الگو مدنظر داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان ورزقان تصریح کرد: برای مقابله با هجمه‌های گسترده‌ای که علیه اسلام و جمهور اسلامی می‌شود؛ ترویج سبک زندگی اسلامی باید دغدغه مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی باشد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز شهرستان به مناسبت سالروز تولد علامه محمد تقی جعفری که زادگاه پدری ایشان روستای سقای شهرستان ورزقان است، خاطر نشان کرد: سال گذشته اولین دوره مراسم روز شهرستان در سالروز تولد فیلسوف شرق علامه جعفری برگزار شد که امسال به دلیل هم زمانی با میلاد امام رضا(ع) یک روز زودتر یعنی ۲۳ مرداد ماه برگزار می‌شود.

امام جمعه ورزقان با انتقاد از بلاتکلیفی مساجد آسب دیده از زلزله سال ۹۱ شهرستان، اظهار داشت:  با گذشت ۴ سال از زلزله ۲۱ مرداد ماه سال ۹۱ ورزقان ۲۵ باب مسجد در روستاهای زلزله زده این شهرستان همچنان دست نخورده باقی مانده و نیازمند توجه مسولین و خیرین است.

۲۰۱۶۰۸۰۴_۰۹۵۶۳۷

فرماندار ورزقان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه با تعالیم دینی باید فرهنگ دینی را در جامعه رواج داد، گفت: آبادی و یا ویرانی یک جامعه به دست تک تک افراد آن جامعه صورت می‌گیرد.

وی افزود: در صورت ترویج بیش از پیش فرهنگ ایرانی اسلامی در شهرستان تمامی مشکلات مردم ورزقان مرتفع می‌شود.

حسن یحیوی ضمن تشکر از فعالیت‌های مجتمع معدنی مس سونگون در شهرستان، انتظارات از شرکت مس در جهت توسعه و عمران آبادی شهرستان را بیشتر از فعالیت‌های صورت گرفته عنوان کرد.

وی گفت: پیگیر افزایش کمک‌های شرکت مس به توسعه شهرستان به ویژه به مسائل فرهنگی هستیم و طبق خواسته استاندار برای راه‌اندازی کارخانه ذوب و پالایش در شهرستان تلاش خواهم کرد.

۲۰۱۶۰۸۰۴_۰۹۵۵۴۴

رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان گفت: در دوره هشتم که بنده نماینده بودم تعاملات خوبی در شهرستان وجود داشت که سعی خواهیم کرد دو باره تعامل در شهرستان به حد مطلوبی افزایش یابد.

وی از انتقال دفتر باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان به شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هدف از این کار توجه به مسائل فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در حد مطلوب و توجه به ورزش‌های پایه و توسعه ورزش شهرستان است.

۲۰۱۶۰۸۰۴_۰۹۳۲۲۶

سرهنگ پاسدار موسی صفی فرمانده سپاه ناحیه ورزقان نیز در این شورا، همت بلند و تلاش بی وقفه را لازمه رسیدن به اهداف دانست و خاطر نشان کرد: برنامه‌های متنوعی برای دهه کرامت در نظر گرفته شده که مراسم روز شهرستان در سالروز تولد علامه محمد تقی جعفری و جشن میلاد امام رضا (ع) از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی خواستار همکاری ادارات و نهادهای مستقر در شهرستان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم در شأن علامه جعفری فیلسوف شرق شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *