بازنشری 14 شهریور 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جبهه‌ی حَما و برگی دیگر از خیانت‌های سران قبایل

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، با فعال شدن طرف‌های سیاسی در جنگ سوریه، هر روز ابعاد میدانی این جنگ پیچیده‌تر می‌شود. ترکیه بدون اذن دولت سوریه وارد خاک این کشور شده و ادامه حضورش در شمال این کشور نیز به پیچیده‌تر شدن معادلات منطقه کمک می‌کند.

بعد از تکمیل محاصره حلب و ایجاد رخنه توسط تروریست‌ها در جنوب غرب حلب و منطقه دانشکده، طبق گزارشات میدانی درگیری‌های شدیدی در اطراف کالج نظامی در جنوب غربی حلب در جریان است و تروریست‌ها به شدت در تلاشند تا حلقه محاصره حلب را از این منطقه در هم بشکنند.

مناطق مختلفی در این محدوده از جبهه‌ی حلب بارها و بارها دست به دست شده و همچنان جبهه مقاومت در تلاش است تا حلقه محاصره را دوباره تکمیل کند و با تثبیت دانشکده توپخانه حلقه محاصره را کامل نماید؛ البته جبهه مقاومت فشار زیادی را در این منطقه تحمل کرده و هر زمانی هم که زمین را از دست داده است با پوشش کامل آتش توانسته شیرازه‌‌‌ی محاصره را حفظ کند.

در این بین ظاهرا تروریست‌ها به برخی اقدامات تاکتیکی دست زده‌اند که اتفاقا با برخی خیانت‌های ساکنین منجر به پیروزی‌هایی نیز برای آنان شده است.

به نظر می‌رسد تروریست‌ها با حمله به شمال حما سعی کرده‌اند تا آرایش نیروهای مقاومت را در اطراف حلب مختل کرده و آنها را مجبور به گسترش به سمت جنوب حلب و شمال حما نمایند اما با خیانتی که برخی از ساکنین منطقه کرده‌اند با یک پیشرفت حدود ۱۷۰کیلومتری مواجه شده و تا حدود ۷ کیلومتری شهر حما و ۹ کیلومتری فرودگاه آن نیز جلو آمده‌اند.

متاسفانه بعد از برخی خیانت‌ها به ویژه در شهر حلفایا از جمله روشن کردن لاستیک برای جلوگیری از تحرک پهبادها، تروریست‌ها در شمال حما نفوذ کردند و بعد هم طبق پیش بین آنها و اجباری که زمین بر جبهه مقاومت تحمیل کرد بخشی از تایگرها سوریه و دیگر نیروهای مقاومت مجبور شدند تا برای پاتک به تروریست‌ها به شمال حما بیایند.

تا امروز بخش عمده‌ای از مناطقی که تروریست‌ها در شمال غربی حما اشغال کرده بود نظیر شهرک “معردس” و “روستای الاسکندریه” بازپش گرفته شده است اما همانطور که گفته شد این جابجایی قوا منجر به تضعیف جبهه‌ی حلب شده است.

در واقع تروریست‌ها با گسترش درگیری‌ها به حما و حمص سعی کرده‌اند تا توان تمرکز قوا را از نیروهای مقاومت بگیرند و بنظر می‌رسد در شرایط فعلی این جبهه‌ها نیاز بیشتری به نیروهای تازه نفس خواهند داشت.

نکته مهم دیگر اینکه در درگیری‌های شمال حما، تروریست‌های تکفیری جندالاقصی، اجناد قفقاز و ارتش آزاد شرکت داشتند که همگی از طرف آمریکا به عنوان گروه‌های میانه رو معرفی شده‌اند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *