بازنشری 14 شهریور 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دولت اگر موضوع FATF را حل و فصل نکند کار به تحقیق و تفحص می‌کشد/ پول حاصل از قاچاق انسان و مواد مخدر در بانک‌های خارجی جابجا می‌شود

به گزارش آوای ورزقان، محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به توافق ایران و FATF، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران مخالف مبارزه با پولشویی نیست و ما با اصل قضیه مشکلی نداریم لکن کارگروه اقدام مالی نهادی سیاسی می‌باشد و باطن آن با ظاهرش هیچ‌گونه سنخیتی ندارد.

وی ادامه داد: از طریق FATF غرب می‌خواهد ایران را تحت فشار قرار دهد تا به مباحث محرمانه و اطلاعات مالی کشور دست یابد لذا مخالف توافق با این کارگروه هستم.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم با اشاره به جابجایی پول قاچاق انسان و مواد مخدر در بانک‌های اروپایی و آمریکایی، ابراز کرد: اگر این‌ها مخالف پولشویی هستند چرا اجازه می‌دهند چنین تراکنش‌های مالی صورت پذیرد؟ مسئله مبارزه با تامین مالی تروریسم بهانه‌ای بیش نیست و آنان اگر راست می‌گویند مانع پولشویی‌های کلان و جابجایی‌های صد میلیارد دلاری شوند.

وی یادآور شد: ما قانون مبارزه با پولشویی را در مجلس تصویب کردیم و حسن نیت خود را نشان دادیم، بنابراین می‌توان دریافت پشت قضیه‌ی FATF مسایل دیگری نهفته است و غرب برای رسیدن به منافع خود از این کانال می‌خواهد اقتصاد ایران را کنترل نماید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اعلام اینکه غربی‌ها تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم کرده‌اند، عنوان کرد: کسانی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند در برابر کشتار مردم بی‌گناه یمن توسط سعودی‌ها سکوت اختیار کرده‌اند و دلارهای عربستان گزارش کمیته حقوق بشر سازمان ملل را هم تغییر می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش مجلس به توافق FATF چه خواهد بود، گفت: بنده موضوع را از وزارت خارجه پیگیری کردم و آنان گفتند FATF در برجام قید نشده است، دولت‌مردان در آخرین واکنش خود عنوان کرده‌اند موضوع را بررسی می‌کنیم و امیدوارم خودشان قضیه را حل و فصل نمایند تا کار به تحقیق و تفحص نکشد چراکه FATF مغایر امنیت ملی است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *