اسلایدر 18 شهریور 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اشتغال اساسی‌ترین مشکل منطقه است

آوای ورزقان: اشتغال اساسی‌ترین مشکل منطقه است

به گزارش آوای ورزقان، رضا علیزاده صبح امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان ورزقان مشکل اساسی منطقه را اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان ورزقان ظرفیتی دارد که نباید مردمانش با این چنین وضعی با مشکلات اقتصادی دست به گریبان باشند.
وی افزود: ورزقان به جهت برخورداری از نعمت‌های خدا دادی نظیر معادن و توانمندی‌های بالقوه گردشگری می‌تواند علاوه بر رفع مشکل اشتغال در شهرستان در سطح استان نیز موثر باشد.
عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس دلیل تعطیلی طرح‌های توسعه مس سونگون ورزقان را برخی سیاست‌های ناصواب شرکت ملی مس دانست و خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه به بهانه های بی اساس تعطیل شده‌اند و در شرایط فعلی معدن سونگون از نیروی کار اشباع شده است.
وی با تاکید بر اینکه عمده‌ی درآمدزایی، توسعه و اشتغال پس از استخراج مواد اولیه به دست می‌آید، گفت: در ورزقان بعد از استخراج مواد اولیه مس و بدست آمدن کنسانتره، این سرمایه ملی که حق مردمان منطقه، استان و کشور است را به سادگی و به صورت خام فروشی از دست می‌دهیم.
رئیس کمیته معدن کمسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: طرح‌های توسعه مس می‌بایست تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسید که تکمیل و راه‌اندازی کارخانه های این طرح همراه با استقرار صنایع پائین دستی مس در ورزقان زمینه اشتغال هزاران نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کرد و در این صورت توسعه شهرستان خود به خود صورت می‌گرفت و نیازی به اعتبارات اندک دهیاری‌ها برای توسعه روستاهای شهرستان نبود.
نماینده مردم ورزقان و خاروانا از پیگیری پرداخت عوارض آلایندگی مجتمع معدنی مس سونگون به دهیاری‌های شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، شرکت مس به صورت ماهیانه مبلغی برای کمک به مسائل شهرستان پرداخت خواهد کرد.

 

بخشدار بخش مرکزی ورزقان از اتخاذ تدابیری برای سرو سامان بخشیدن به آب شرب روستاهای شهرستان خبر داد و بهداشت محیط روستاهای شهرستان را از اولویت‌های دهیاری‌ها دانست.

وی گفت: اغلب دهیاران بدون حقوق و مزایای مناسب فعالیت می‌کنند که وزرات کشور طرح‌های خوبی برای سامان دادن وضعیت دهیاران دارد.

سعید فاتح تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل کاری در شهرستان رو به اتمام است دهیاران می‌بایست در اندک زمان باقی مانده فعالیت‌های عمرانی را سرو سامان دهند.

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *