اسلایدر 16 مهر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سرمایه‌گذاران بخش گردشگری مورد حمایت قرار می‌گیرند

به گزارش آوای ورزقان، حسن یحیوی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با محوریت بررسی مشکلات گردشگری شهرستان، اظهار داشت: شهرستان ورزقان در زمینه معادن توانمندی بسیاری دارد که می‌تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع معضل اشتغال استان بسیار تاثیر گزار باشد که بر همین اساس به جد پیگیر تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های توسعه مس در شهرستان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ورزقان از مناطق بکر و جنگلی، آب و هوایی دل انگیز، آثار تاریخی کهن و طبیعتی بی نظیر برخوردار است، گفت: برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود حمایت از سرمایه گذاران را در دستور کار قرار داده و با تمام توان از سرمایه گزاران حمایت می‌کنیم.

فرماندار ورزقان با انتقاد از تخریب و قصور در نگه داری اماکن ایجاد شده در آبشار گل آخور، چیچکلو و سایر مناطق گردشگری شهرستان، خواستار ساماندهی و پیگیری اجرای طرح‌های مناطق و روستاهای هدف گردشگری شهرستان نظیر گل آخور، چیچکلو، روستای حماملو و دیگر مناطق شد.

امام جمعه ورزقان با تاکید بر اینکه ورزقان به لحاظ برخورداری از آثار تاریخی و مناطق بکر گردشگری شهرستانی بسیار غنی است، گفت: متاسفانه علی رغم وجود تمامی ظرفیت‌ها کارخاصی در زمینه توسعه گردشگری شهرستان صورت نپذیرفته است.

حجت الاسلام مسعود مهدوی استفاده از ظرفیت سرمایه گذران برای توسعه صنعت توریسم را ضروری برشمرد و گفت: باید از ظرفیت معادن شهرستان نیز برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به اینکه مجوز‌های لازم برای کمپ گردشگری روستای گل آخور صادر شده این کمپ باید تا پایان سال تکمیل و راه‌ندازی شود.

وی افزود: ضمن اینکه از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق گردشگری به جد حمایت می‌کنیم باید با هدف بهبود ارائه خدمات به گردشگران بر عملکرد و فعالیت‌های سرمایه گذار نظارت کافی صورت گیرد.

مرتضی آبدار با اشاره به اینکه شهرستان ورزقان از آب و هوای خاص و بی نظیری برخوردار است، روستای هدف گردشگری حماملو را کندوان دوم آذربایجان نام نهاده و گفت: در صورت بهره برداری مناسبت این روستا می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول نماید.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شناخت کافی از حوزه کاری خود داشته باشد، بوم گردی را یکی از مهمترین راه‌های توسعه گردشگری شهرستان ورزقان دانست.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *