تولیدی 27 آبان 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بزرگراه خواجه – ورزقان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

آوای ورزقان: بزرگراه خواجه - ورزقان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش آوای ورزقان، حسن یحیوی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی که با حضور استاندار در مجتمع مس سونگون برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان ورزقان نیز همانند سایر شهرستان‌ها با نقشه راه قرار دادن سند تدبیر و توسعه در نظر دارد موانع را از سر راه واحدهای صنعتی بردارد.

وی با بیان اینکه سند تدبیر و توسعه در شهرستان ورزقان در قالب ۵ هسته کلیدی کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری و …. طراحی و در دستور کار گرفته‌ شده است، افزود: در حوزه گردشگری با کمبودهایی مواجه هستیم که در نظر داریم تا پایان سال جاری بتوانیم این حوزه را نیز ارتقا دهیم.

فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به افزایش ظرفیت تولیدات کشاورزی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان ورزقان در حوزه پرورش ماهی، مرغداری و گاوداری اقدامات مهمی انجام داده است که در خصوص پرورش ماهی و تنها در یک مجتمع ۲۰۰ تن ظرفیت تولید داریم.

وی افزود: در مجتمع کشارزی مهرزاد ظرفیت تولید ماهی را به ۵۰۰ تن افزایش داده و یکی از قطب‌های پرورش ماهی در استان بدل خواهیم گشت.

یحیوی با بیان اینکه شهرستان ورزقان یکی از قطب‌های کشت زعفران در سطح استان است، تصریح کرد: این شهرستان با داشتن ۲ هکتار از مزارع کشت زعفران به‌عنوان شهرستان پایلوت برای استان آذربایجان شرقی یکی از ظرفیت‌های تولید زعفران این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: سد حاجیلار یکی از طرفیت‌های مهم شهرستان است که در مواردی چون، استفاده برای کشاورزی، تامین آب شرب ۶۰ روستا، تامین آب صنایع شهرستان و در صورت اخذ مجوزهای لازم در صنعت پتروشیمی از وجود این صد بهره مند خواهیم شد.

فرماندار شهرستان ورزقان با تاکید بر ضرورت تسریع در روند احداث بزرگراه ورزقان – خواجه، خاطرنشان کرد: روند عملیاتی احداث این جاده در حد قابل قبولی بوده و در صورت مواجه نشدن با مشکل می‌توانیم این طرح را تا پایان سال ۱۳۹۷ به اتمام برسانیم.

وی افزود: با مشارکت و همکاری اداره گاز این شهرستان در حال حاضر ۱۱ روستا در حال تکمیل سیستم گاز رسانی بوده و بعد از پایان این پروژه، گاز رسانی به ۱۹ روستا نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *