استانی 25 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یک نفر بر اثر سقوط آسانسور در ساختمان اداره کل پست در دم فوت کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، یکی از کارکنان اداره کل پست آذربایجان شرقی بر اثر سقوط کابین آسانسور در ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز فوت کرد.

به گفته شاهدان عینی، نقص فنی آسانسور و رها شدن یکباره کابین آن علت ضربه مغزی و فوت این شخص ۴۵ ساله بوده است.

لازم به ذکر است که اورژانس تبریز فورا به محل حادثه اعزام شد اما با این حال مصدوم به دلیل شدت ضربه وارده در دم جان باخت.

گفتنی است هم اکنون مدیر کل استاندارد و کارشناسان فنی با حضور در محل در حال بررسی دلیل اصلی این اتفاق هستند.

سوال بی جواب نصب آسانسور های غیر استاندارد در اذهان/ چه کسی مسوول است؟

نصب آسانسور های غیراستاندارد در ساختمان ها چند طبقه هنوز هم از سوی پیمانکار ها ادامه دارد و پیمانکارها برای گرفتن تاییدیه ساختمان از نظام مهندسی و شهرداری بالابر و یا آسانسور غیر استانداری را نصب می کنند و جان انسان ها را با پول معامله می کنند و کسی نمی داند نظام مهندسی یا شهرداری طبق چه قانونی به این افراد تاییدیه می دهد.

اکنون این سوال مطرح است که آیا در اداره کلی مثل اداره پست آذربایجان شرقی نیز که روزانه علاوه بر کارکنان، ارباب رجوع به این اداره مراجعه می کنند، آسانسوری غیر استاندارد نصب شده است؟ چه کسی مسوول جان مردم است؟

لازم به ذکر  است که چند ماه پیش نیز حادثه مشابهی بر  اثر رعایت نکردن اصول ایمنی و نصب آسناسور غیر استاندار اتفاق افتاده بود؛

رعایت نکردن اصول ایمنی ساخت و ساز و نیمه کاره گذاشتن ساختمان و تحویل به ساکنان توسط پیمانکارها، جان کودک ۹ ماهه را گرفت و کودک بیگناه در اثر بی احتیاطی در اثر سقوط به چاهک آسانسوری که سالها بود در انتظار مرگ ساکنان نشسته بود، فوت شد.

گاها این  آسانسورها ویژگی مناسب یک آسانسور را نداشته، بلکه تنها یک بالابر بوده و عامل اصلی این اتفاق ها ی  ناگوار نیز بی‎توجهی به موضوع ایمنی و استاندارد در نصب و راه‎اندازی آن بوده است.

اگرچه مدت‎ها از وجود پدیده‎ای به نام آسانسور در کشور می‎گذرد، اما وجود آسانسورهای غیراستاندارد در بسیاری از ساختمان‎های مسکونی و تجاری شرایط نامطلوبی را در این حوزه ترسیم کرده است.

نصب آسانسور های کم حجم و کوچک و غیر استاندارد نیز در ساختمان های چند طبقه علاوه بر اینکه مشکلاتی برای ساکنان ایجاد می کنند، حین وقوع حادثه ای، انتقال بیمار را نیز از طبقات فوقانی برای عوامل اورژانس سخت تر می کند.

برخی نیز با رعایت نکردن و نادیده گرفتن ظرفیت آسانسور و وارد شدن فشار بر آن، موجب سقوط آسانسور و در نهایت مرگ خودشان را رقم می زنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *