اسلایدر 17 خرداد 1398 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

هر جا مقاومت و ایستادگی کردیم موفقیت شدیم

به گزارش آوای ورزقان حجت الاسلام والمسلمین صادقی امام جمعه موقت ورزقان اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) ابر مرد تاریخ بود و با اقدامات ارزشمند خود به عالم اسلام عزت بخشید.

وی به بیانات رهبر انقلاب در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از توانایی‌ها و ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی قدرت مقاومت آن بر مبنای تفکر امام(ره) است و در ادبیات سیاسی بین المللی از این موضوع به عنوان «مقاومت به شیوه امام خمینی(ره)» یاد می شود و برخی سیاستمداران و صاحب‌نظران برجسته غربی نیز در این زمینه مقاله نوشته اند و از آن بعنوان «دکترین مقاومت خمینی(ره)» نام برده و تأکید کرده اند، این دکترین مقاومت، شاهرگ های سیطره غرب و آمریکا را هدف گرفته است.

صادقی همچنین موضوع «امکان پذیر بودن مقاومت در برابر قدرتها» را بخشی از اجزاء منطق مقاومت در اندیشه امام برشمرد و گفت: امام بزرگوار برخلاف تفکر غلطی که می گوید «فایده ای ندارد» و یا «نمی توانیم»، مقاومت در برابر گردن کُلفت های دنیا را امری ممکن می دانست و بر اساس همین مبنا، در دوران نهضت اسلامی و همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر فشارها، ایستادگی کرد.

امام جمعه موقت ورزقان افزود: تجربه جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته نیز مؤید همین مطلب است، زیرا هر جا که ایستادگی کردیم، موفقیت و پیشرفت نصیب ما شده است و هرجا که بر اساس میل طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم.

وی به فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت : صنایع دستی نقش فرهنگی و هویت بخشی یک ملت را داشته و دارای بار فرهنگی است و عدم نیاز سرمایه گذاری کلان وقابلیت ایجاد و توسعه در مناطق مختلف و دارای ارزش افزوده بیشتر از جمله ویژگی های این صنایع است.

صادقی خودکفایی و متکی بودن به مواد اولیه داخلی و داشتن زمینه مناسب برای صادرات از دیگر ویژگی های صنایع دستی دانست و گفت: توسعه و ایجاد صنایع دستی در مناطق مختلف علاوه بر ارزش افزوده زیاد، موجب اشتغال در نقاط شهری و روستایی شده و به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *