استانی 27 اسفند 1398 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تلاش آنها اجر و ثواب الهی در پی خواهد داشت/ از رعایت نکات بهداشتی تا برخورد قاطعانه با کوتاهی ها و تخلفات

یاسین خاکپراقی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آوای ورزقان اظهار داشت: اهمیت قضیه خیلی بالا است و مردم باید جدی بگیرند، باید این را بدانیم زمانی که نماز جمعه برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی تعطیل شده است، یعنی یک خطر جدی مردم را تهدید می کند و مردم باید برای حفظ سلامتی خود نکات بهداشتی را رعایت کنند.

تلاش آنها  اجر و ثواب الهی را در پی خواهد داشت

وی گفت: در ابتدا فرا رسیدن سال نو را خدمت مردم شریف و فهیم شهرستان ورزقان تبریک و تهنیت عرص نموده و آرزوی سالی پر از خیر و برکت توام با صحت و سلامتی را دارم و همچنین برخود لازم می دانم از کلیه عوامل و دست اندرکاران امر کنترل ورودی و ویروس کوید ۱۹ نقش ایفا می کنند از جمله رئیس شبکه بهداشت و درمان و کلیه کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران و نیروهای خدماتی و پشتیبانی تقدیر تشکر می نمایم که قطعا این سعی و تلاش ها اجر و ثواب الهی را در پی خواهد داشت.

دادستان شهرستان ورزقان گفت: از روزی که وجود کرونا در کشور قطعی شد، پیش بینی ها و اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع این ویروس در شهرستان ورزقان انجام یافت، اما متاسفانه ورزقان نیز همانند بقیه مناطق کشور از این بیماری بی نصیب نماند.

وی افزود: برای پیشگیری از این ویروس و در جهت ضد عفونی کردن، اداره صنعت، معدن و تجارت اقلام و مواد مورد نیاز شهرستان را تهیه کرده و در راستای جلوگیری از فروش مواد تقلبی نیز بازرسی های مکرر از اصناف انجام می شود.

از رعایت نکات بهداشتی تا برخورد قاطعانه با کوتاهی ها و تخلفات

دادستان ورزقان ضمن درخواست از مردم برای ماندن در خانه های خود، یاد آور شد: برای کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری علاوه بر اینکه نکات بهداشتی را رعایت کنیم باید زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنیم

وی به اقدامات انجام یافته برای جلوگیری از شیوع این بیماری اشاره کرد و افزود: در همین راستا تمام قلیان سراها و قهوه خانه های شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند و بازرسی های مکرر از تمام صنوف انجام می شود که در نتیجه آن دو مورد از نانوای های ورزقان پلمپ شدند

خاکپراقی ادامه داد: جایگاه داران سوخت موظف هستند سوخت گیری را توسط اپراتور ها انجام دهند و یا اقلام مورد نیاز از قبیل دستکش یکبار مصرف را در اختیار مردم قرار دهند

دادستان عمومی و انقلاب ورزقان ضمن اینکه دستگاه قضایی پشتیبان ادارات و نهادهای که در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار دارند است تاکید کرد: در عین حال هیچ گونه کوتاهی و تخلف پذیرفتی نیست و با متخلفین قاطعانه برخورد خواهد شد.

از فضای مجازی برای تبریک عید نوروز استفاده کنید

وی با اشاره به دید و بازدید خانه به خانه اهالی خون گرم شهرستان در بازدیدهای عید نوروز متذکر شد: بنده شخصا نیز از فضای مجازی به جای بازدید استفاده خواهم کرد، از مردم آگاه شهرستان نیز خواهشمندم ملاحظه فرمایند تا از شیوع بیماری جلوگیری نماییم.

اتمام حجت با متخلفین بازار/ کسانی که بهداشت عمومی را تهدید کنند تحت تعقیب قرار می گیرند

وی در ادامه ضمن هشدار به متخلفین بازار، متذکر شد: به تمام صنوف در شهرستان ورزقان توصیه های بهداشتی ارایه شده است، از همین تریبون به همه اصناف و کسبه بازار و داروخانه ها اعلام می کنم اگر تخلفی از سوی بازرسان گزارش شود به صورت فوری با برخورد قضایی رو به رو خواهند شد.

دادستان ورزقان ضمن انتقاد از تجمعات غیر منطقی برخی ها در روستاهای شهرستان افزود: بر اساس قانون عدم رعایت توصیه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به عنوان تهدید علیه بهداشتی عمومی بوده و قابل تعقیب کیفری است.

وی گفت: همچنین افرادی که با علم و اطلاع از مبتلا بودن به کرونا اقدامات پیشگیرانه مثل قرنطینه یا مراجعه به مراکز درمانی را انجام ندهند و موجب انتشار و ابتلا دیگران شوند نیز مشمول مجازات مقرر در ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات مصوبه ۱۳۷۵ که حداکثر مجازات آن یک سال حبس می باشد.

اخطار به کسانی که توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند/ اقدامات خوبی در ورودی انجام شده اما نواقصات باید رفع شود

دادستان شهرستان ورزقان به قرنطینه خانگی چند تن از بیماران اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه تذکرات لازم از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام گرفته، به نام بردگان مجددا تاکید می شود در صورت عدم اقدام، وفق تذکرات صادره و عدم رعایت دستور عمل های اعلامی مشمول ماده کیفری یاد شده بوده و تحت تقیب کیفری خواهند شد.

وی در پایان به بازدیدش از کنترل ورودی شهر ورزقان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در کنترل ورودی شهر ورزقان انجام یافته، اما نواقصاتی هم وجود داشت که انتظار می رود به طور جد نواقصات این طرح را برطرف کنند.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *