استانی 30 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سعیدی: یکی از شعارهای روحانی هدفمند شدن پرداخت یارانه ها بود/ الان به افراد با درآمدی میلیاردی هم ۴۵ هزار تومان می دهند!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آناج در خصوص تصویب پیشنهاد حذف یارانه افراد با درآمد بالای دو میلیون تومان در کمیسیون انرژی، اظهار کرد: کمیسیون انرژی پیشنهاد حذف یارانه افراد با درآمد بالای دو میلیون تومان را تصویب و به کمیسیون تلفیق مجلس ابلاغ کرد و اگر این طرح در کمیسیون تلفیق تصویب شود، یارانه افراد با درآمد بالای دو میلیون تومان حذف می شود.

وی با بیان اینکه روح طرح هدفمندی یارانه ها، توزیع هدفمند یارانه در کشور بود، اعلام کرد: در واقع یارانه برای اقشار کم درآمد جامعه و برای حمایت از آنها تصویب شده بود تا با آزاد سازی چرخ قیمت ها، آسیبی متوجه این اقشار نباشد و لطمه ای به تولید کشور وارد نشود و از درآمد های ناشی از هدفمندی یارانه ها، بخشی به تولید و کشاورزی تعلق یابد.

وی با تاکید بر اینکه تعلق یارانه به ۷۵ میلیون نفر از ایرانیان کشور، اقدامی صحیح نیست، تصریح کرد: قبل از اینکه حسن روحانی سکان ریاست جمهوری را در دست بگیرد، اعلام کرده بود که یارانه باید به صورت هدفمند توزیع شود و طوری باشد که در کشور گداپروری صورت نگیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت فعلی فراتر از دولت قبلی وارد بحث هدفمندی یارانه ها شده است، گفت: افرادی در کشور با درآمدی ماهانه چند میلیارد هستند که نیازی به این ۴۵ هزار تومان یارانه ندارند و این پول مبلغی برای آنها به حساب نمی آید و پرداخت یارانه به این افراد صحیح نیست.

یارانه افراد با درآمدی بالای دو میلیون تومان باید به طرح های عمرانی تعلق یابد

الهوردی دهقانی، نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آناج گفت:  پرداخت یارانه به تمامی اقشار جامعه دولت را متحمل هزینه اضافی کرده است.

وی با بیان اینکه باید یارانه افراد با درآمد بالای دو میلیون تومان حذف شود، اعلام کرد: اعتباری که به عنوان یارانه به افراد با درآمد بالای دو میلیون تومان تعلق می گیرد، شایسته است که این هزینه برای اجرای طرح های عمرانی در کشور اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه دولت کسانی که درآمد بالای دو میلیون تومان دارند را شناسایی و ساماندهی کند، خاطرنشان کرد: برای حمایت از افراد آسیب پذیر جامعه باید یارانه افراد پردرآمد حذف شود و با توجه به اینکه دولت تاکنون در خصوص حذف یارانه این افراد اقدامی انجام نداده باید پیگیر این قضیه باشد و آن را اجرایی کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *