استانی 26 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تنش رسانه‌ای بین فینالیست‌های فوتسال/ «آقازاده» در مقام مدعی و متهم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آوای ورزقان به نقل از آناج، در آستانه دیدار رفت فینال لیگ‌برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بین تیم‌های مس سونگون ورزقان و گیتی‌پسند اصفهان که نخستین بازی رسمی ورزش کشور در دوران پساکروناست، دو تیم وارد تنش رسانه‌ای شده‌اند و جنگ روانی بین آن‌ها به شدت بالا گرفته است. جرقه این حواشی پس از محکومیت ۱۱۰ میلیون تومانی باشگاه مس در پرونده شکایت محمدرضا سنگ‌سفیدی توسط حامد نجفی مدیرعامل این باشگاه زده شد. نجفی طی اظهاراتی مدعی شد محمدرضا سنگ‌سفیدی ستاره ملی‌پوش حریف و سابق این تیم در فصل گذشته برای پناهندگی به ایتالیا سفر کرده بود.

استارت جنگ روانی با یک ادعا

نجفی که از محکومیت باشگاه مس در این پرونده معترض بود، اظهار داشت: ما به رای کمیته استیناف اعتراض داریم، مطالبات حمید احمدی را پرداخت می‌کنیم ولی سنگ‌سفیدی مسائلی دارد و آنجا زد و بندهایی انجام شده است! من با آقای بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال هم صحبت کردم و ایشان هم در جریان است. مستندات هم در اختیار فدراسیون گذاشته‌ام اما به خاطر شیوع ویروس کرونا یک مقدار همه چیز به تاخیر افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش زد و بند سنگ‌سفیدی با مسئولان کمیته استیناف است؟ گفت: نمی‌توانم در این رابطه صحبت کنم. اتفاقاتی افتاده است که در جریانش هستیم. فدراسیون فوتبال باید جوابگو باشد. آیا باید پول بازیکنی که می‌خواسته به ایتالیا پناهنده شود را می‌دادیم؟ سنگ‌سفیدی صد درصد برای پناهندگی به ایتالیا رفته بود. کدام تیم او را می خواست؟ این بازیکن بدون اجازه باشگاه مس و در میانه فصل گذشته لیگ برتر فوتسال عازم ایتالیا شد. جالب اینجاست که آن باشگاه سنگ‌سفیدی را نمی‌خواست و مشخص نیست او برای چه اقدام به سفر به ایتالیا کرده بود.

واکنش تند باشگاه اصفهانی

این اظهارات واکنش تند باشگاه گیتی‌پسند را به دنبال داشته و محمدحسین عراقی‌زاده، قائم مقام باشگاه اصفهانی با عنوان اینکه “شانتاژها نخ‌نما شده است” از بازیکن خود دفاع کرد. وی در خصوص مصاحبه مدیرعامل باشگاه مس سونگون و اینکه آیا نجفی قصد به هم زدن تمرکز گیتی‌پسندی‌ها را داشته است، گفت: اولاً قضیه سنگ‌سفیدی و باشگاه مس روند قانونی خود را طی کرده است و حکم دو رکن قضایی فدراسیون فوتبال، باشگاه مس را محکوم کرده است. مدیرعامل مس نمی‌تواند با مصاحبه حوزه مدیریت خود را تبرئه کند و در این خصوص سنگ‌سفیدی به صورت قانونی و توسط وکیل خود این پرونده را به سرانجام رسانده است. در صورت نیاز وکیل این بازیکن خودش صحبت می‌کند.

قائم مقام باشگاه گیتی‌پسند همچنین راجع به اینکه آیا هدف مدیر عامل مس به هم ریختن تمرکز گیتی‌پسند بوده است؟ گفت: گیتی‌پسند باشگاه بزرگی است و پرافتخارترین تیم ایران و آسیا است. این باشگاه بزرگ کادر و بازیکنان بزرگ و حرفه ای دارد که با ادعاهای پوچ و واهی یک نفر که هیچ وجاهت قانونی ندارد، خللی در هدف این باشگاه وارد نمی‌شود. این مصاحبه‌ها و شانتاژها سال‌هاست که نخ‌نما شده و جز خاطرات ما می‌باشد اگر برای دیگران حربه‌ای جدید است.

دفاع ستاره ملی‌پوش با انتشار اسناد

از سویی، محمدرضا سنگ‌سفیدی نیز در واکنش به ادعای نجفی، اسناد پیشنهادات خارجی خود را در اختیار خبرگزاری میزان قرار داد. اسنادی که نشان می‌دهد این بازیکن برای مذاکره و همچنین شرکت در یک برنامه کارآموزی راهی ایتالیا شده بود که مصوبه و تائیدیه شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان را هم به همراه دارد. این درحالی است که در قرارداد این بازیکن با باشگاه مس نیز آمده بود در صورتی که پیشنهاد خارجی داشته باشد بعد از جام باشگاه‌های آسیا می‌تواند با دریافت رضایتنامه‌اش به تیم جدیدش بپیوندد، موضوعی که حمید بی‌غم، سرمربی وقت مس سونگون نیز به صورت مکتوب آنرا تأیید کرده است.

600

وقتی مدعی متهم شد!

در جبهه دیگر اما حمید بی‌غم سرمربی گیتی‌پسند با حمله به حامد نجفی، ورود او به فوتسال را به واسطه آقازاده بودن و با استفاده از رانت دانست که این مصاحبه نیز باشگاه مس سونگون را وادار به انتشار جواییه کرد. بی‌غم درباره مدیرعامل باشگاه مس سونگون گفت: «همه ایران می‌دانند که این شخص به واسطه پدرش وارد ورزش شده و درباره همه چیز اظهار نظر می‌کند. یک روز درباره وحید شمسایی و روز دیگر هم درباره محمدرضا سنگسفیدی صحبت می‌کند. من می‌خواهم به او بگویم که سنگ‌سفیدی ۶ عنوان قهرمانی در لیگ برتر و ۷ سال سابقه عضویت در تیم ملی دارد. شما چه می‌گویید که به واسطه رانت وارد ورزش شده‌اید.»

واکنش مسی‌ها با تهدید به شکایت

امور حقوقی و بین‌الملل باشگاه مس سونگون ورزقان نیز به مصاحبه بی‌غم اینطور واکنش نشان داد: “در مورد مصاحبه مدیرعامل باشگاه مس سونگون درخصوص خواسته بازیکن، محمدرضا سنگ‌سفیدی لازم به ذکر است که موضوع در پاسخ به سوال خبرنگار مطرح شده است و تمامی صحبت‌های ایشان مستند می‌باشد. صدور رای برای پرونده وی در کمیته تعیین وضعیت و استیناف بدون هیچگونه بررسی و رسیدگی به ضمایم پرونده صورت گرفته بود که با اعتراض باشگاه در مرحله تجدیدنظرخواهی مجدد قرار گرفته است.

در خصوص اظهارات عجیب حمید بی‌غم در مورد مدیرعامل باشگاه مس سونگون نیز شکایت باشگاه، فردا به کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون ارجاع داده خواهد شد. لازم به یادآوری است که ایشان با این سخنان سخیفانه، شرکت وزینی چون شرکت ملی صنایع مس ایران را زیر سوال برده است که انتخاب مدیران مجموعه‌های تابعه آن با نهایت دقت و شایسته‌سالاری صورت می‌پذیرد. حامد نجفی فقط نزدیک به پنج سال در سمت عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال کشور که خود ایشان در مصاحبه به آن اشاره کرده است به فوتسال کشور خدمت می‌کند و سوابق مدیریتی و ورزشی وی بر همگان آشکار است. بدیهی است که حمید بی‌غم باید به زودی در مراجع ذیصلاح ادعای استفاده مدیرعامل باشگاه مس سونگون از رانت پدر در کسب موقعیت مدیریتی را ثابت نموده و پاسخگوی نشر اکاذیب خود باشد.”

حواشی بی‌پایان یک انتصاب

آنچه بدیهی به نظر می‌رسد موفقیت باشگاه مس در این چند سال گذشته با یک انتصاب شائبه‌دار به حاشیه رفته و این انتصاب بهانه خوبی برای رقبا شده است. از سویی، گویا امور حقوقی و بین‌الملل باشگاه مس فراموش کرده است که خدمت حامد نجفی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در سایه مدیریت او در باشگاه مس بوده است. جالب این است که حضور دوباره این مدیر در راس باشگاه مس جز انباشته شدن پرونده‌های قضایی و محکومیت مالی عایدی برای این باشگاه نداشته است.

لازم به ذکر است، دیدار رفت فینال لیگ‌برتر فوتسال روز جمعه – ۳۰ خردادماه – از ساعت ۱۸ در سالن پیروزی اصفهان برگزار می‌شود. بازی برگشت نیز روز جمعه هفته آینده در تبریز به انجام خواهد رسید؛ با این توضیح که هر دو بازی بدون تماشاگر خواهد بود. همچنین ناگفته نماند در صورتی که هر یک از دو تیم نتوانند در دو بازی رفت و برگشت به پیروزی برسند، بازی سوم در زمین بی‌طرف به میزبانی کرمان برگزار و تکلیف قهرمان این فصل فوتسال کشور را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *