استانی 26 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۵۹ درصد راه‌های روستایی شهرستان همچنان خاکی است/ تهدید امنیت اجتماعی و اقتصادی شهرستان از سوی طلاجویان غیرمجاز/ اجرای بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی کشور در ورزقان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آوای ورزقان محمد باقر خانی فرماندار شهرستان ورزقان در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی اظهار داشت: از هرگونه همکاری و مساعدت رسانه‌ها در مسیر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان استقبال می‌کنیم.

وی گفت: شهرستان ورزقان ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی دارد که باید برندسازی و تجاری‌سازی شوند.

خانی گفت: در ۵۷ روزی که از آمدنم به ورزقان می‌گذرد، ۶۰ درصد روستاها را مورد بازدید قرار داده و از نزدیک با اهالی، شوراها و دهیاران روستاها در خصوص مشکلات و کمبودهای‌شان صحبت کرده‌ام که اصلی ترین مشکلشان وضعیت راه ها بوده است

نماینده دولت در شهرستان ورزقان گفت: میانگین برخورداری روستاهای استان از راه ارتباطی آسفالته ۵۶ درصد و در شهرستان ورزقان ۴۱درصد است. البته وضعیت آسفالت اغلب مسیرهای شهرستان هم بسیار نامناسب و چیزی در حد خاکی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ هایی برای آسفالت برخی از مسیرهای روستایی، روکش آسفالت مسیر ورزقان – خاروانا و نیز لکه‌گیری راه‌های ارتباطی شهرستان انجام شده است که امسال انجام خواهد شد.

فرماندار ورزقان ادامه داد: مطالعات لازم برای حفظ بافت سنتی و تاریخی و روستایی سه روستای جنگلی هدف گردشگری ونستان، کرینگان و ملک‌طالش انجام گرفته است، برای توسعه گردشگری در هرکدام از این روستاها بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارایه می‌شود. همچنین در مجموع ۱۲ میلیارد ریال نیز برای بهسازی معابر این سه روستا هزینه خواهد شد.

وی در ادامه به مرمت بنای تاریخی داش دامداش امیر ارشد اشاره کرد و گفت: مرمت این بنای تاریخی تا پایان شهریور ماه پایان می‌یابد و بازسازی و مرمت کاروانسراهای برازین و ایری‌علیا نیز جزو برنامه‌های شهرستان در حوزه میراث فرهنگی است.

خانی از بزرگ ترین پروژه آب رسانی روستای در سطح کشور خبر داد و گفت: بزرگترین پروژه آبرسانی حوزه روستایی کشور تحت عنوان مجتمع آبرسانی ستارخان با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان ورزقان در حال اجراست و با تکمیل این پروژه، آب شرب بیش از ۶۵ روستای شهرستان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: مذاکراتی با مدیران معدن طلای مزرعه شادی انجام گرفته تا فراوری طلا در خود منطقه انجام گیرد، اگر مشکل زیست محیطی نداشته باشد و مجوزه های لازم اخذ شود، با تحقق این مهم از خروج روزانه ۲۰ تن سنگ طلا از منطقه جلوگیری می‌شود.

خانی با اشاره به مشکلات معدن طلای اندریان گفت: حضور حفاران غیرمجاز که فعالیت‌های معدن طلای اندریان را تحت تاثیر قرار داده‌اند، تهدیدی برای امنیت اجتماعی و اقتصادی شهرستان و روستاهای منطقه است که امیدواریم این مشکل با مشارکت معدن در پروژه‌های عمرانی روستاهای محدوده معدن و جذب نیروهای بومی بزودی برطرف شود.

فرماندار شهرستان ورزقان از ادامه گاز رسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: ۹۲ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا، این میزان به ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی در پایان گفت: شهرستان ورزقان جزو شهرستان‌های کم‌ برخوردار از امکانات تلفن همراه و اینترنت است. ایجاد ۱۹ سایت BTS در شهرستان تصویب شده که ۷ مورد آنها اجرا شده و مابقی هم در حال اجرا هستند.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *