استانی 25 مهر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

عقلانیت به معنای ترس از دشمن نیست؛ ترسوها عاقل نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آوای ورزقان حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه چندین روز پیش رهبر انقلاب با دانش آموختگان نیروهای مسلح صحبت و مطالب سودمندی را بیان کردند، گفت: در این دوران تدبیر و امید دولتمردان ما با رفع معضلات و مشکلات در این مدت کم به نوعی عمل کنند تا خاطره ی خوشی برای مردم بوجود آید. مردم با مشکلات و معیشت اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند مشکلات امروز در جامعه ما از نظر اقتصاد و معیشت زیاد است اما عامل اصلی‌ آن این نیست که چون دشمن‌ ما را تحریم کرده دچار مشکلات معیشتی شده‌ایم،

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات که یک مقدار آن عوامل خارجی و بیشتر آن عوامل داخلی می باشد ، گفت: انتظار داریم عوامل داخلی با رفع موانع ، گشایش اقتصادی در جامعه بوجود آید و بر سر سفره مردم رفاه و آسایش حاصل گردد چرا که این ملت در تمام صحنه ها حضور داشته و خدای نکرده نباید کاری شود که زندگی آنها با مشکلات اقتصادی مواجه گردد.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه تدبیر نشانه عقلانیت می است وباید کارهای خود را با عقلانیت جلو ببریم به صحبت های اخیر رهبر معظم انقلاب در تبیین مفهوم عقلانیت در سیاست خارجی و مواجهه با دشمن اشاره کرد و گفت: بعضی ها اسم عقل و عقلانیت را به زبان می آورند ولی منظورشان از عقلانیت ترس است ، می گویند عاقل باشید یعنی بترسید یعنی در برابر دشمن منفعل باشید.

پورمحمد ادامه داد: شیعه امیرالمومنین(ع) در برابر دشمن منفعل نمی شود چون ائمه ما منفعل نشده است ، امیرالمومنین ۲۵ سال خانه نشین شده ولی منفعل نشده است در انزوا سکوت کرده است در حالیکه ما در انزوا نیستیم.

وی با بیان اینکه امروز ما در اوج قدرت هستیم ، ابراز داشت: آنهایی که در سوریه جمع شده بودند تا سوریه را نابود کنند ، با استمداد دولت سوریه از ملت ایران و شکل گیری در یک جبهه ، الان قدرت ازآن جبهه ی مقاومت است و جبهه ی آنان شکست خورده و ذلیل شده است.

امام جمعه ورزقان با اشاره به جنگ ارمنستان و آذربایجان ، تنها راه حل مناقشه را مذاکره دانست و گفت: در انتقال تروریست ها به آذربایجان و ادعای نجات آذربایجان می کند و مذاکره را چاره ساز نمی داند ، گفت: رئیس جمهور ترکیه راه چاره ساز قره باغ با ادبیات الهام علی اف جنگ می داند.

خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که ادعای نجات آذربایجان می کند و مذاکره را چاره ساز نمی داند ، گفت: آقای اردوغان اول موضع خودتان را برای ما مشخص کنید. شما در سوریه در کدام جبهه قرار داشتید؟ شما که در جبهه ی صهیونیست یهودی قرار داشتی! ملت مظلوم سوریه را می خواستی نابود کنی! وقتی الان با شعار نجات آذربایجان می آیی جبهه ی شما جدا از جبهه ی آمریکا و یهودی صهیونیستی است؟! نخیر! در آذربایجان هم جبهه ی شما همان جبهه ی یهودی صهیونیستی است همان جبهه ی امریکاست.

وی ادامه داد: ملت آذربایجان می داند ادبیات یهودی صهیونیستی ، آذربایجان را نجات نمی دهد آن چیزی که آذربایجان را نجات می دهد، ادبیات مقاومت متکی بر عقلانیت است نه عقلانیتی که ترس و فرار از دشمن باشد همان عقلانیتی که امیر المومنین(ع) فرمود: اگر امنیت می خواهید استقامت بکنید.

خطیب جمعه ورزقان تقوا و مبارزه با نفس را زیر ساخت عقلانیت دانست و افزود: مدیران اجرائی مملکت باید با نفسانیت مبارزه کنند سیاست بازی را کنار بگذارند عقلانیت در جبهه ی خارجی ، عقلانیت در جبهه ی فرهنگی، معیشت و سیاست که امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند: اگر به خدا عبد شوید خداوند دنیا را در برابر شما ذلیل می کند که بافضل الهی امروز جبهه ی صهیونیستی ذلیل ترین جبهه و جبهه ی مقاومت عزیزترین و عزتمند ترین جبهه در دنیاست. امروز در سایه ی عقلانیت و تفضلات پروردگار عالم امنیت فردی و اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی( اگر موانع داخلی برداشته شود) داریم.

حاج آقا پورمحمد با بیان اینکه باید عقلانیت را درست تفسیر کنیم ، گفت: عقلانیت را نباید وارونه به جامعه ارائه کنیم عقلانیت انفعال نیست ، ترس و فرار نیست ، عقلانیت مقاومت هست که امنیت می آورد.

امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشت شکوهمند سفیران غربت و مظلومیت، شهدای مدافعان حرم در خان طومان سوریه اشاره کرد و گفت: اولا حضورشان را گرامی میداریم و شهادتشان را به خودشان و خانواده شان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض میکنیم در ثانی انتظار داریم این ها تلنگوری باشد به مسئولین اجرایی تا بلکه آرمان های ما آنطوری که برای ما تعریف شده حفظ گردد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان باگرامیداشت رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و با اشاره به اینکه با پایان یافتن ماه صفر، سفره عزاداری دو ماه محرم و صفر برچیده می‌شود، اظهار کرد: عزاداری امسال با شیوع کرونا با سال های گذشته متفاوت بود، اما زنجیره اتصال دل های عاشق با کوی حسینی برقرار بود.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *