استانی 09 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهره برداری از سایت GIS در ورزقان

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، سعید پورحیدر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان در مراسم افتتاح سایت GIS برای صدور شناسنامه بهره برداری کشاورزی شهرستان که با حضور خانی فرماندار و سرهنگ سیفی فرمانده سپاه شهرستان ورزقان ،ریاست بانک کشاورزی ،کارشناسان جهاد کشاورزی استان انجام گرفت افزود: بخش کشاورزی از لحاظ تنوع فعالیت ها، شرایط محیطی و پراکندگی نسبت به سایر بخش های تولیدی از گستردگی بیشتری برخوردار است، بنابراین برای برنامه ریزی و سیاست گذاری در این بخش دستیابی به آمار دقیق از بهره برداران نیاز است.

پور حیدر در ادامه به خبرنگار آوای ورزقان گفت: طرح GIS برای اولین بار در شهرستان ورزقان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مشارکت بهره برداران در راستای دستیابی به توسعه پایدار، رعایت الگوی کشت، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری زراعی و باغی، سوق دادن کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و مدرن و جهت بستر سازی مناسب و مطمئن برای تداوم توسعه کمی و کیفی تولید، در سطح مزارع شهرستان ورزقان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای سامانه تهیه شناسنامه بهره برداران، جلسات آموزشی و کارگاهی در استان و شهرستان برگزار شد و این سامانه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان راه اندازی شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان با بیان اینکه با اجرای این طرح به طور حتم می توان خدمات و تسهیلات موثری به کشاورزان ارایه کرد، گفت: براساس اطلاعات این شناسنامه، کشاورزان می توانند متناسب با نوع فعالیتشان خدمات و تسهیلات لازم را دریافت کنند.

پورحیدر با تاکید بر مشارکت و همکاری تمامی بهره برداران با کارشناسان شناسنامه های بهره برداری اراضی گفت: اجرای این طرح اطلاعات دقیق را در اختیار دست اندرکاران و مدیران برنامه ریز برای توسعه کشاورزی در سنوات آتی قرار خواهد داد.

گفتنی است در این مراسم به دو نفر از کشاورزان پیشرو شناسنامه بهره بردار صادر و توسط فرماندار شهرستان تحویل گردید.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *