استانی 20 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دولت جدید و جوان باید مشکل اقتصاد را برطرف کند

به گزارش آوای ورزقان حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم ، تصریح کرد: این اقدام که دو ماه پیش در راستای اجرای طرح مجلس شورای اسلامی در جهت رفع تحریم ها صورت گرفت در ۹ ماده به دولت ابلاغ شد که ماده اول غنی سازی اورانیوم بود که روز دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم به منظور رفع تحریم ها شروع شده است.

خطیب جمعه ورزقان با اشاره به قضیه برجام در این چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: طبق گفته های شخص رئیس جمهور محترم ، برجام یک سازو کار برای لغو یکباره تحریم ها می باشد که در چهار سال گذشته این تحریم ها نه تنها برداشته نشده است بلکه شدت تحریم ها افزایش پیدا کرده است لذا عقل نیز حکم می کند که وقتی دشمن به برجام عمل نمی کند چرا ما باید به آن عمل کنیم؟!

حاج آقا پورمحمد به قضایا و حوادث اخیر امریکا در مجلس سنا اشاره کرد و گفت: مجلس سنای امریکا قرار بود روز چهارشنبه۱۷ دی در کنگره انتخابات را تایید و یا رد کند که استارت حرکت اوباش گرایانه در امریکا آغاز و تا جایی پیش رفت که وارد ساختمان کنگره شدند.

ایشان همچنین از رویکرد و سکوت برخی از رسانه های خبری خارجی به این حوادث انتقاد کرد و گفت: هنوز رسانه های خبری خارجی در حوادث روزهای اخیر کنگره امریکا ، سکوت کرده و هیچ حرفی نمی زنند و حتی قضایای روز چهارشنبه را انکار می کنند و از تاریخ امریکا این قضیه را حذف می کنند این ها همان مدعیان حقوق بشر و فرهنگ می باشند.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه یک عده از به روی کار آمدن جو بایدن خوش خیالی می کنند، گفت: کمتر از دو هفته به آغاز ریاست جمهوری پیر امریکا(جو بایدن) مانده است یک عده خام فکری و خوشحالی می کنند که با آمدن جو بایدن فرهنگ ترامپیسم تمام خواهد شد البته فرهنگ ترامپیسم تمام می شود ولی فرهنگ جدید جوبایدنیسم یا دموکراتیسم شروع خواهد شد.

ایشان با طرح سوال (دموکرات ها چه کسانی بودند؟) ، اظهار داشت: یادمان نرود ۴۰ سال پیش در جنگ سرد طرحی نوشتند که پس از متلاشی شدن شوروی ، دهکده جهانی به کدخدایی امریکا تشکیل داده و خاور میانه جدید در غرب آسیا و آسیا تشکیل دهند خاورمیانه جدید یعنی تجزیه عراق ، ایران ، آسیا ، خاورمیانه ، خوش خیالی نکنیم از دولت تدبیر انتظار داریم با تدبیر خود در این چند ماه ، دوباره مملکت را با جو بایدنیسم تعطیل نکنیم چرا که در چندین مدت با مذاکریسم تعطیل کردیم و این فرهنگ مجددا احیا نگردد.

ایشان با بیان اینکه با اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ می خواستند طرح خاورمیانه جدید (تجزیه غرب آسیا) را شروع کنند ، افزود: بااشغال عراق آن ها می خواستند با هدف مهار درگیری عربی – اسرائیلی به نفع صهیونیست ها اقدام کنند و در آینده نیز طرحشان این است که اسرائیل از نیل تا فرات حاکمیت پیدا کند.

ایشان یکی دیگر از اهداف دشمن از اشغال عراق ، زمینه سازی برای صلح کامل کشورها خصوصا ایران با اسرائیل بیان کرد و گفت: آنها با هدف اینکه می خواستند تمام کشورهای منطقه را جمع کنند و اسمشان را صلح بگذارند اما در واقع می خواستند کشورها را ذلیل کنند حتی می خواهند جمهوری اسلامی را میز صلح مذاکره با اسرائیل بیاورند و هدفشان نیز در دولت آینده این است که با نفوذ در دولت این اهداف محقق گردد.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه دشمن برای تجزیه غرب آسیا با هدف دامن زدن به اختلافات قومی و فرقه ای و مذهبی ، تشکیل گروههای تروریستی و تربیت نیروهای مزدور در منطقه برای تحقق اهداف خود در سال ۲۰۱۱ در عراق و سوریه از ۸۶ کشور، تروریست هایی جمع کردند به نام داعش ، که می خواستند آن ها را در منطقه حاکم کنند تا تشکیل دهکده جهانی با حاکمیت امریکا صورت گیرد.

امام جمعه ورزقان گفت: دشمن تلاش خواهد کرد دولت آینده یک دولت انقلابی نباشد نفوذی هایی در دولت باشد تا بتوانند دولت را کنترل کنند و انقلاب اقتصادی در مملکت بوجود نیاید.

امام جمعه ورزقان با اشاره به اینکه دولت جدید و جوان انقلابی باید مشکل اقتصاد را حل کند ، اظهار کرد: آن روزی که یک اقتصاددان در کشورمان ترور شد آنروز باید بفهمیم که اقتصاد ما ، اقتصاد اسلامی است تا زمانی که دشمن از اقتصاد ما راضی است این اقتصاد به نفع دشمن است.

حاج آقا پورمحمد ادامه داد: در جامعه تمام مشکلات یکی پس از دیگری حل شده است تنها مشکلی که در جامعه ما وجود دارد مشکل اقتصاد است که دولت جدید باید این مشکل را حل کند و مردم باید به عملکردها (عملکردی که احیای اقتصاد اسلامی در آن دیده می شود) رای بدهند.

وی از ملت شریف ایران خواست با رای های مقدسشان در روز انتخابات به یک دولت انقلابی رای بدهند تا انقلابی گرایانه و جهادی گونه مشکلات اقتصادی را حل کنند چرا که دشمن می خواهد تسلط اقتصاد غربی را در منطقه مسلط کند و برای جلوگیری از این فرهنگ باید دولت جوان انقلابی تشکیل دهیم.

امام جمعه ورزقان یادی از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ، اربعین شهید دانشمند ممتاز هسته ای فخری زاده ، سالروز شهدای مظلوم هسته ای(شهید احمدی روشن و شهید علی محمدی) و یاد و خاطره عالم متفکر و فیلسوف بزرگ مرحوم آیت الله مصباح یزدی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ هدایت انقلاب بود را را گرامی داشت.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *