استانی 26 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تحریم یک جنایت و خیانت در حق ملت ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمد امام جمعه شهرستان ورزقان در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۹ دی ۹۹ و با بیان این که این سخنان جلوه عینی عقلانیت انقلابی و حکمت سیاسی است ، افزود: یکی از فرازهای برجسته سخنان حضرت آقا این بود که فرمودند: ما نمی خواهیم امریکا حتما به برجام برگردد ، اصرار و عجله ای نیز نداریم ، اما اگر امریکا بخواهد به برجام برگردد باید اول تحریم ها را بردارد، بدون برداشتن تحریم برگشت امریکایی ها به برجام خیانت است یعنی این خط و مشی است برای دولتمردانی که شعار مذاکره می دهند چرا که خیانت اروپایی ها و امریکایی ها برای ما ثابت شده است و در چهار سال گذشته شدیدترین تحریم ها را برای این ملت و دولت اعمال کرده اند و آنها بویی از انسانیت را نبرده اند.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه مصوبات مجلس و تصمیم دولت در مورد لغو تعهدات برجامی، تصمیم عقلانی و منطقی است، گفت: یکی از قدم های مثبت و انقلابی مجلس شورای اسلامی برداشتن محدودیت غنی سازی ۲۰ درصدی که بدنبال آن خروج دولت جمهوری اسلامی از تعهدات برجامی است چرا که امریکایی ها و اروپایی ها چهار سال است از برجام خارج شده اند.

وی با طرح سوال اینکه چرا باید به قدرت موشکی و توان دفاعی تکیه کنیم؟ افزود: ما نباید هیچوقت دوران ۸ سال دفاع مقدس را فراموش کنیم ، صدام با هواپیماهای میگ ، تهران را بمباران می کرد و ما هیچ کاری نمی توانستیم بکنیم و لذا باید به قدرت موشکی و توان دفاعی تکیه کنیم.

حاج آقا پورمحمد تحریم را یک جنایت و خیانت در حق ملت ایران دانست و افزود: اگر بخواهیم به غربی ها خوش بین باشیم حتما باید تحریم ها برداشته شود در غیر اینصورت دولت حق ندارد بحث مذاکره و برجام های بعدی را مطرح کند.

ایشان با بیان اینکه آمریکایی ها بدنبال بی ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند ، افزود: آمریکایی ها خود اعتراف کرده اند که بدنبال بی ثباتی در منطقه هستند و حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه ، ثبات آفرین است و وظیفه ما این است که دوستان خود را در منطقه حفظ و تقویت کنیم.
خطیب جمعه ورزقان با اشاره به مشکلات کشور خصوصا مشکلات اقتصادی ، گفت: روی کار آمدن یک دولت جوان ، انقلابی ، حزب الهی و جهادی کلید رفع مشکلات کشور هستند البته این به این معنا نیست که نسل قبلی را کلا کنار بگذاریم ، نسل قبلی کسانی را داریم که مثل جوان ها هستند مثل شهید سلیمانی و باید آن ها حفظ شوند.

امام جمعه ورزقان به عقلانیت تصمیم رهبر انقلاب در اعلام ممنوعیت خرید واکسن آمریکایی و انگلیسی و حتی فرانسوی اشاره کرد و افزود:در موضوع خرید واکسن برای کشور ، هیچ اعتمادی به کشورهای امریکایی و انگلیسی و حتی فرانسه نداریم که بعد از اعلام این تصمیم حضرت آقا معلوم شد که چه خواب هایی برای مردم ایران دیده بودند و این درایت عادلانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) شخصیتی بود که در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی شخصیت ممتاز و برجسته بوده بطوریکه تمام زنان مبارز و انقلابی و برجسته و سیاسی عالم می توانند زندگی کوتاه ۱۸ سالگی آنحضرت را الگوی زندگی زنان انقلابی انتخاب کنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *