استانی 11 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حفاری و برداشت‌های غیرمجاز در معدن طلای اندریان !

به گزارش آوای ورزقان به نقل از خبرگزاری فارس، اسدالله کشاورز، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت  در چهاردهمین جلسه شورا معادن استان آذربایجان‌شرقی که به صورت مشترک با حضور اعضای شورای معادن کشور در محل استانداری و با دستور بررسی آخرین وضعیت فعالیت معدن اندریان برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی در معادن ایران مکلفند که تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را رعایت کنند.

وی از وضعیت فعلی برداشت‌های غیرمجاز در محدوده معدن طلای اندریان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی اهالی منطقه با شناسایی رگه‌های معدنی در جنگل‌ها، به این مواهب طبیعی نیز رحم نکرده و با تخریب طبیعت به برداشت و استحصال مواد ارزشمند معدنی روی آورده‌اند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از اظهارات خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بهره‌بردار در به‌کارگیری شرکتی جهت حفاظت از محدوده معدن و جلوگیری از حفار‌ی‌های غیرمجاز، تصریح کرد: براساس برآیند این  جلسه بهره‌بردار معدن حداکثر ظرف مدت سه ماه باید مسائل زیست‌محیطی و حفاظتی معدن را با تغییر مدیریت در داخل مجموعه بهره‌برداری اجرایی کند، تا نتایج مطلوب در کنترل برداشت‌های غیرمجاز عملیاتی شود.

وی گفت: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز توسط افراد خاطی از مکان‌های مختلف معدن صورت می‌گیرد و با تدبیری که امروز در شورای معادن استان انجام شد، مقرر شد یک تیم حفاظتی بسیار مناسب در بازه زمانی تعیین شده از طرف بهره‌بردار انتخاب و با کمک نیروی انتظامی از فعالیت‌های حفاران غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

اسدالله کشاورز با بیان اینکه بهره‌بردار معدن توانسته است با برخی اقدامات اجرایی در این مدت به‌صورت تقریبی عملیات حفاری غیرمجاز را کاهش دهد، اذعان داشت: این میزان پیشگیری کافی نیست و باید به سرعت تصمیم شورای عالی معادن استان به منظور جلوگیری از فعالیت حفاران غیرمجاز عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: در مورد بحث خلع ید بهره‌بردار نیز این موضوع پس از اتمام زمان پیش‌بینی شده در صورت عدم اجرای مصوبه در این جلسه به شورای عالی معادن ارجاع داده خواهد شد و در این شورا به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *