استانی 02 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

از فرصت یک هفته ای به مس سونگون تا انتقاد از تعطیلی طرح های توسعه

از فرصت یک هفته ای به مس سونگون تا انتقاد از تعطیلی طرح های توسعه

به گزارش فارس از ورزقان حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این شهر با تاکید برضرورت اجرای طرح های مجتمع مس سونگون از بلاتکلیفی شرکت ملی صنایع مس ایران دراجرای طرح های توسعه مس سونگون از جمله ذوب و پالایش ، افزود: بیش از دو سال است مسئولین شرکت ملی صنایع مس ایران با وعده های سرخرمن و طبل های توخالی همچنان در اجرای این طرح ها هیچ اقدام عملی انجام نمی دهد و باید مسئولین استانی و شرکت مس در این خصوص جوابگوی اهالی شهرستان و استان در این امر باشند.

خطیب جمعه ورزقان مس را یکی از نعمت های خدادادی در این شهرستان اعلام کرد و گفت: از این نعمت خدادادی باید در امر اشتغال و توسعه، رفاه اهالی شهرستان و حتی استان بهره مند باشند و انتظار داریم شرکت مس، سرمایه گذاری های که در استان های هم نوع انجام می دهد در این شهرستان هم بصورت جدی عمل نماید.

امام جمعه ورزقان همچنین از اخراج بی دلیل چندین نفر از کارگران مس سونگون انتقاد شدید نمود و گفت: بیش از ۶ ماه است که قول داده اند تا این گارگران دوباره به کار مشغول شوند این در حالی است که متاسفانه تعدادی زیادی افراد جدید در این شش ماه بکارگیری کرده اند. بنده یک هفته به مس سونگون زمان می دهم تا این افراد و کارگران زحمتکش بکار مشغول شوند و در غیر اینصورت بنده به عنوان خطیب جمعه از اختیارات قانونی خود استفاده خواهم کرد.

پورمحمد همچنین به استخدام چند صد نفری مس سونگون در آینده نزدیک هم اشاره کرد و از مسئولین نظارتی و امنیتی خواست پیگیری نحوه آزمون و پذیرش در این استخدام که ۱۸ مرداد ماه امسال خواهد بود باشند تا احیانا حقی مثل سال های گذشته از کسی پایمال نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز تشکیل اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ آیت الله طالقانی را به امامت جمعه تهران منصوب کردند و اولین نماز جمعه به امامت مرحوم طالقانی اقامه شد.

حاج آقا پورمحمد به تخییری یا تعیینی بودن وجوب نماز جمعه پرداخت و گفت: حکم نماز جمعه در زمان حضور امامان معصوم(ع) وجوب تعیینی است یعنی معینا نماز جمعه اقامه می شود و همه باید شرکت کنند و نیز در زمان عصر غیبت نماز جمعه وجوب تخییری است یعنی فرد باید در ظهر روز جمعه یا نماز ظهر بخواند یا نماز جمعه؛ ولکن ارجحیت با اقامه نماز جمعه است به دلایل مختلفی که در فقه شیعه آمده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از سه اجتماع بزرگ و مهم دین اسلام است، تاکید کرد: اجتماعات روزانه که در نماز جماعت‌ها حاصل می‌شود؛ اجتماعات هفتگی که در مراسم نماز جمعه بدست می‌آید؛ اجتماع حج که در کنار خانه خدا هر سال یکبار انجام می‌گیرد لذا نماز جماعت، نماز جمعه و حج سه اجتماع بزرگی است که از اهمیت زیادی در دین اسلام برخوردار است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *