استانی 26 آبان 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

معرفی شخصیت های برجسته ورزقانی/ دکتر رحیم زاده را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، تحریریه این رسانه در نظر دارد نخبگان و شخصیت های برتر و برجسته شهرستان ورزقان را به مردم معرفی کند. در نوبت دوم خبرنگار ما اطلاعات دکتر دکتر رحیم زاده آوانسر را جمع آوری کرده و خلاصه شده آن را باهم می خوانیم.

 

*خلاصه ای از زندگی دکتر رحیم زاده

دکتر اسماعیل رحیم زاده­ آوانسر در سال ۱۳۴۹ در روستای آوانسر از توابع ورزقان آذربایجان شرقی گذر نامه ورود به عالم خاک یافت و تا پنجم ابتدایی را در زادگاه خود و راهنمایی و دبیرستان را در ارومیه به پایان رساند.

رحیم زاده در مورد خانواده خود می گوید: خودم دو فرزند دارم که پسرم آقا مرتضی امسال از دانشگاه علامه امینی تبریز در رشته دبیری زیست شناسی فارغ التحصیل شدند و اکنون در دبیرستان های ناحیه ۱ ارومیه مشغول تدریس هستند و دخترم هنوز دانش آموز است.

سه برادر دارم: آقا ابراهیم کارشناس حقوق قضایی و مدیر موسسه حقوقی میزان پویای فرزانگان در ارومیه است
آقا علیرضا مهندس عمران و کارشناس ارشد زلزله و مدیر عامل شرکت مهندسی اروم ازما ایمن پی وجوش هست و آقا سعید کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش استراتژیک و کارمند اداره کل فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی هستند و یک خواهر دارم که خانه دار هستند.

*مسیر تحصیلی و علمی

وی در سال ۱۳۷۱ وارد تربیت معلم علامه طباطبایی ارومیه شد و به استخدام آموزش و پرورش درآمد همزمان با تدریس به تحصیل نیز ادامه داد و در سال ۱۳۹۸ از رساله دکتری خود در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ارومیه با درجه عالی دفاع کرد.

رحیم­ زاده در کارنامه خود، همکاری با دفتر تألیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور در تألیف کتب ادبیات فارسی متوسطه اول از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸، سرگروهی استان از سال ۱۳۸۳، دبیر نمونه ناحیه، استان و کشور، مدرس برتر آذربایجان غربی، مدرس کشوری و استانی دوره­ های آموزشی و داوری­ های متعدد در سطح استان و ناحیه را دارد.

وی از سال ۱۳۸۴ همزمان با تدریس در آموزش و پرورش، تدریس در دانشگاه­ ها و موسسات آموزش عالی را نیز شروع کرده است.

*آثار

رحیم زاده نویسنده ۱۶ اثر مختلف است که می­ توان به
۱- فارسی عمومی
۲- پرند سخن (درس­نامه دانشگاهی)
۳- روش تدرس ادبیات فارسی در دور راهنمایی
۴- راهبردهای آموزش زبان و ادبیات فارسی در دوره متوسطه اول
۵- از ادبیات تا زبان فارسی
۶- بوی خوش واژه­ ها
۷- بربال اندیشه­ ها

وی مقالات متعدد علمی و پژوهشی چاپ و ارائه شده در نشریات داخلی و خارجی را نیز دارد

دکتر رحیم زاده آوانسر در مورد علاقه اش به سرزمین مادری خود به خبرنگار ما گفت: علاقه به زادگاه و وطن، باعث شد با این که برای تحصیل از سال ۱۳۶۱ به همراه خانواده به ارومیه مهاجرت کرده بود، در سال ۱۳۸۹ که روستای آوانسر به خاطر مشکلات کم آبی و عدم امکانات مناسب زندگی تقریبا خالی از سکنه شده بود، با متحد کردن اهالی آوانسر ساکن ارومیه و مدیریت شایسته و جلب کمک­های نهادهای ذیربط فعالیت ­های عمرانی بسیار ارزشمندی نماید از جمله:
-انتقال آب کشاورزی از فاصله ۲۵۰۰ متری
– احداث مخزن آب ۲۰۰۰۰ لیتری با کمک سپاه
– تسطیح جاده مواصلاتی
-مسیر گشایی­های مناسب در روستا
-تجهیز مسجد روستا جهت برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری­ ها
این فعالیت­ها باعث رجوع مجدد مهاجرین به روستا شده و نبض زندگی مجدداً در این روستا می­ تپد.

*ورزقانِ قهرمان

این شخصیت علمی منطقه ورزقان در پایان گفت: سرزمین مادری هر کس جایی است که ریشه انسان در آن نهفته است. منطقه ورزقان و قره داغ از سالیان سال مهد انسان های شجاع، مومن، با غیرت و همیت بوده و هست. این منطقه با داشتن پتانسیل های ارزشمند علمی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری می طلبد که سرمایه گذاری های اساسی شود تا بیش از پیش شاهد شکوفایی این سرزمین زرخیز باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *