استانی 22 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ورزقان پتانسیل های زیادی در کشاورزی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد، مدیر و معاونان جهادکشاورزی شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد امام جمعه ورزقان دیدار کردند.

در دیدار با مدیر و کارکنان جهادکشاورزی شهرستان ورزقان با بیان اینکه در زمان حکومت رژیم پهلوی، کشاورزی در کشور فلج شده بود که با دستور امام خمینی (ره) جهاد سازندگی در کنار کشاورزی قرار گرفت.

حاج آقا پورمحمد گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی و محصولات مورد نیاز کشاورزان باعث نارضایتی و گلایه کشاورزان شده است. متاسفانه بازار محصولات کشاورزی دست دلالان است و جهادکشاورزی باید ورود جدی بر کنترل بازار داشته باشد تا کودها و دیگر کالاهای که به دست کشاورزان می رسد تقلبی نبوده و با قیمت مناسب داشته باشند

امام جمعه شهرستان ورزقان با بیان اینکه بخش کشاورزی ورزقان پتانسیل های زیادی دارد گفت: شهرستان ورزقان ظرفیت های بزرگی در بخش کشاورزی دارد که با توسعه آن می توان محرومیت را از چهره شهرستان برداشت.

*زمین های کشاورزی شناسنامه دار می شوند تا ارائه خدمات به آسانی انجام گیرد

سعید پورحیدر مدیر جهادکشاورزی در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارش از حوزه کشاورزی شهرستان از حمایت های حاج آقا پورمحمد از توسعه بخش کشاورزی تقدیر و تشکر کرد.

مدیر جهادکشاورزی در ادامه گفت: از سال گذشته بذوراصلاح شده به میزان کافی در بین کشاورزان توزیع شده است که امیدواریم در آینده نیز این کار ادامه یابد.

پورحیدر افزود: توزیع ادوات دنباله بند از جمله ردیفکار جهت استفاده کشاورزان در کشت های خود از اولویت های اساسی می باشد.

پورحیدر در ادامه با اشاره به اینکه اکثر خدمات جهادکشاورزی توسط سامانه های الکترونیکی انجام می‌گیرد افزود: زمین های کشاورزی و میزان و نوع کشت در سامانه پهنه بندی ثبت شده و توزیع کود شیمیایی بصورت کاملا الکترونیکی می باشد.

وی با بیان اینکه روند صدور سند تک برگ زراعی شش دانگ برای اراضی کشاورزی در حال انجام میباشد و همچنین کشاورزانی که به هر دلیلی امکان اخذ سند زراعی را ندارند می‌توانند با راه اندازی سایت GIS که در شهرستان انجام گرفته زمین های کشاورزی خود شناسنامه دار کنند تا ارائه خدمات به آسانی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اولیه احداث شهرک گلخانه ای و شهرک شیلات در خاروانا انجام شده است و آب مورد نیاز این پروژه ها از طریق سد حاجیلار تامین خواهد شد، افزود: با حمایت مسئولان استانی و شهرستانی پیگیری و اجرای این طرح ها سرعت می گیرد و اشتغال زایی چند هزار نفری را به همراه خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *