استانی 29 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تردد در بزرگراه با زنجیر چرخ به سختی امکان پذیر است/ تمام جاده های روستایی مسدود است

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی در یک منطقه کوهستانی و در شمال استان قرار یافته است. از بامداد شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ برف به صورت شدید در حال باریدن است و همچنان که این گزارش در حال تنظیم می باشد بارش نیز ادامه دارد.

همانطور که در تصویر می بینید با اینکه دما آنچنان پایین نبود و بخش زیادی از بارش دیروز نیز آب شده اما بارش شدید باعث بالا رفتن ارتفاع برف گردیده است.


در قسمت های مرتفع شهرستان (روستای کلم) برف تا ۱/۵ متر نیز می رسد و در قسمت های نسبتا مرتفع (روستای همای) برف تا ۱ متر و در قسمت های پایین دست (روستای کهنه لو) برف تا ۸۰ سانتی متر ارتفاع دارد.

به منظور اطلاع از آخرین وضعیت جاده ها در ورزقان مهدی نعمتی
تماس گرفتیم که وی از مسدود بودن اکثر جاده ها خبر داد و از مردم خواست به منطقه سفر نکنند.

نعمتی افزود: تردد در بزرگراه با زنجیر چرخ به سختی صورت می گیرد و در محور ورزقان – اهر کولاک بخشی از جاده را مسدود و در محور ورزقان – خاروانا نیز کولاک بخش های زیادی را گرفته است.

وی گفت: علی رغم ادامه بارش شدید برف، در حال برفروبی محور های اصلی هستیم و به محض اتمام این محورها جاده های روستای نیز برفروبی می شوند

عباسپور معاون راهداری و حمل نقل جاده ای نیز از وضیعت نامناسب جاده های منتهی به شهرستان خبر داد و گفت: حجم برف خیلی زیاده بوده و ادامه بارش شدید کار برف روبی را برای راهداران سخت کرده است.

عباسپور ادامه داد: بزرگراه ورزقان – خواجه، محور ورزقان – اهر و محور ورزقان – خاروانا با وجود برفروبی پی در پی، شدیدا برفی بوده و تردد به سختی و فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

معاون راهداری گفت: از تمام هم وطنانی که قصد سفر به ورزقان را دارند خواهش می کنم از تصمیم خود منصرف شوند.

وی همچنین یادآور شد: تا این لحظه ماشین آلات راهداری فرصتی برای بازگشایی محورهای روستایی نیافتند و اکثر جاده های روستایی شهرستان مسدود می باشد.

شهرستان ورزقان با وجود منابع عظیم خدادادی از جمله معادن بزرگ از امکانات اولیه برخوردار است و در مواقع بحرانی با مشکل جدی روبرو می شود.

در سال های اخیر بخش اعظم بزرگراه ورزقان – خواجه زیربار ترافیک رفته است و تعداد زیادی از ماشین آلات کمِ راهداری در بزرگراه مستقر می شوند. از همین رو انتظار می رفت مسئولان شهرستان و استانی، برای برفروبی بزرگراه راهداری ورزقان را به ماشین آلات زمستانی جدید مجهز کنند تا چنین مواقع ای مورد استفاده قرار می گرفتند.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *