استانی 10 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهسازی محور ورزقان-خاروانا در اولویت برنامه های راهداری است

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان، اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامطلوب آسفالت محور ورزقان-خاروانا در محدوده گردنه گال تا سه راهی آستمال با پیگیری های مستمر بعمل آمده از سال ۱۳۹۹ توسط مسئولین ارشد شهرستانی بویژه نماینده و فرماندار شهرستان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اسفند ماه ۱۴۰۰ ردیف اعتباری اجرای پروژه روکش آسفالت محور مذکور بطول ۱۲ کیلومتر را ایجاد و موافقت نامه اجرای پروژه با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مجتمع مس سونگون منعقد و ابلاغ گردیده که در حال طی تشریفات قانونی است.

پور ابراهیم گفت: در چند سال اخیر و به دنبال تفکیک وظایف و ماموریت های ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز حذف تخصیص قیر رایگان، مشکلاتی در روند توسعه و احداث راههای فرعی و روستایی در سطح کشور وجود داشت که خوشبختانه با تدابیر مسئولین در واگذاری مسئولیت ساخت راه‌های فرعی و روستایی به سازمان راهداری و اختصاص قیر رایگان به پروژه های راهسازی واجد شرایط، آهنگ توسعه این راهها در سطح کشور شتاب بیشتری گرفته است.

وی اجرای آسفالت راه‌های روستایی علیار، خیرالدین و چایکندی بطول ۱۰ کیلومتر و بهسازی و شن ریزی راه روستایی ایری علیا، کلان و سهرون-بیشک بطول ۲۵ کیلومتر را از جمله پروژه های اجرا شده اداره راهداری در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری ورزقان با اشاره به بازدید اخیر معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از وضعیت راه‌های شهرستان ورزقان عنوان نمود در این بازدید مجوز و موافقت تامین اعتبار اجرای روکش آسفالت محور خاروانا-سیه رود بطول ۲۰ کیلومتر صادر گردید و موضوع در دست پیگیری است.

وی با اشاره به لزوم احداث و تجهیز راهدارخانه خاروانا به منظور خدمت رسانی مطلوب به شهروندان محترم بخش خاروانا و پیگیری‌های مدیر کل محترم راهداری استان و فرماندار شهرستان در این خصوص، اظهار داشت: اخذ سند زمین اهدایی شهرداری خاروانا در مراحل ثبت آگهی است که امید است پس از صدور سند زمین توسط اداره ثبت اسناد و املاک احداث و تجهیز راهدارخانه به انجام برسد.

وی همچنین وضعیت آب و هوایی شهرستان را ویژه توصیف نموده و گفت: حاکمیت شرایط جوی و آب و هوایی سرد در شهرستان، فصل کاری اجرای پروژه های عمرانی را محدود نموده به‌نحوی که علیرغم گذشت ده روز از فصل بهار و در پی بارش سنگین برف بازگشایی برخی از راههای روستایی جنگلی به دلیل وقوع کولاک همچنان استمرار دارد.

پورابراهیم در پایان ابراز امیدواری کرد: با اتحاد، انسجام و تشریک مساعی مسئولین، رشد و توسعه شاخص های حوزه راه شهرستان تسریع گردد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *