استانی 12 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

موزه فرهنگ و تاریخ در ورزقان احداث شود

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، حاج آقا پورمحمد امام جمعه ورزقان در جشن ملی نوروزگاه ۱۴۰۱ با بیان اینکه آرای ۹۸ درصدی مردم پشتوانه بزرگی برای جمهوری اسلامی است، گفت: بیش از ۹۸ درصد از مردم جمهوری اسلامی را انتخاب کردند، در دنیا کمتر کشور وجود دارد که از حمایت بالا و ۹۸ درصدی مردم برخوردار باشد.

وی افزود: ۳۲ سال مقام معظم رهبری با تدابیر و درایت ، انقلاب اسلامی را در برابر فشار استکبار جهانی به نحو احسن مدیریت کردند.

پورمحمد در ادامه از دست اندرکاران نمایشگاه توانمندی های شهرستان تقدیر کرد و گفت: نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی بیانگر قدرت ملی آن منطقه است که این نمایشگاه تصویری واقعی از ما می توانیم است قدمت صنایع دستی ورزقان از تاریخ بلند این منطقه حکایت دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان در ادامه متذکر شد: مرکز فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و نهاد های فرهنگی باید کلاس های لازم برای آموزش صنایع دستی برای عموم برگزار کنند.

وی با اشاره به سابقه خود در حوزه فرش بافی، گفت: صنایع دستی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید قدر کسانی که در این حوزه مشغول به کار هستند را بدانیم بنده ۱۲ سال مشغول به فرش بافی بوده ام که همیشه به آن افتخار می کنم.

امام جمعه ورزقان ضمن درخواست از مسئولان شهرستان برای احداث موزه فرهنگ و صنایع دستی گفت:برای حفظ و زنده نگه داشتن فرهنگ غنی و تاریخ بلند شهرستان ورزقان و انتقال این هویت بزرگ به نسل آینده باید یک موزه فرهنگ و تاریخ در ورزقان احداث شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *