استانی 19 فروردین 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شب قدر بهتر از هزار ماه/ لزوم مردمی شدن اقتصاد کشور برای مهار تورم و رشد تولید/

به گزارش آوای ورزقان روابط عمومی دفتر امام جمعه ورزقان؛ حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به فضیلت و اهمیت شب قدر اشاره کرد و افزود: شب قدر، شب نزول قرآن بین یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان واقع شده است که طبق آیه(لَیلَهُ القَدرِ خَیرٌ مِن‌ أَلف‌ِ شَهرٍ) این شب بهتر از هزار ماه است یعنی این هزار ماه مساوی با ۸۳ سال یا به عبارتی عمر معمولی یک انسان است؛ لذا شایسته است اولا انسان در این شب‌ها به دور از معصیت و خواب‌آلودگی باشد و با حضور در مساجد به عبادت خاص این شب‌ها بپردازد تا از فضیلت و فیوضات این شب ها بهره ببرد دوما از عبارتِ(( کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ)) هر کدام از اهل ایمان در رابطه با آن چه می‌داند، باید به اهلش برساند و تبلیغ کند لذا کسانی که از فیوضات این شب در غفلت هستند اطلاع داده شود تا آن ها نیز از فیوضات این شب ها بهره ببرند.

امام جمعه ورزقان ضمن تسلیت شهادت مظلوم دو عالم حضرت امیر المومنین امام علی(ع) به عدالت در حکومت علوی پرداخت و خاطرنشان کرد: شهید مطهری در کتاب خود می نویسد علی بن ابی طالب، شهید راه عدالت شد ، عدالت ایشان تا حدی بوده است که ۵ سال حکومت خود در برقراری عدالت و دین اسلام و نیز سکوت ۲۵ ساله ایشان نیز بخاطر بقای اسلام بوده است.

حاج آقا پورمحمد در ادامه خطاب به دولتمردان نظام جمهوری اسلامی در خصوص مماشات در برابر حجاب و عفاف، بیان داشت: چرا مسئولان در برابر حجاب سکوت کرده اند؟! امروز بعد از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روز محافظه کاری و مماشات نیست و باید به خاطر مردم و اسلام در برابر بی حجابی مقابله شود.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان جلوی بی حجابی را نگیرند ، انقلابیون وارد عمل خواهند شد،افزود: مماشات فقط بخاطر دین اسلام بوده تا با منطق و عقلانیت به سوالات جواب داده شود و از حجاب تصور و برداشت غیرواقعی نداشته باشند لذا ضروری است در این خصوص روشنگری و تبیین شود.

حاج آقا پورمحمد از بیانیه وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب حمایت کرد و افزود: بنده بعنوان خطیب جمعه از طرف شما مردم عزیز و خانواده های معظم شهدا از این بیانیه حمایت و انتنظار داریم مسئولان بخش های مختلف برابر بیانیه اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان جلوی بی حجابی را نگیرند همین انقلابیون وارد عمل خواهند شد.

خطیب جمعه ورزقان با بیان اینکه انقلابیون از گذشته خود هیچوقت پشیمان نشده و نخواهند شد، افزود: نظام جمهوری اسلامی زمانی که نیاز بوده با افتخار بخاطر حفظ دین اسلام و مملکت خود ایستاده اند و مردم نیز همیشه پا در رکاب نظام و انقلاب هستند و انشالله هفته پیش رو نیز با حضور خود در راهپیمایی روز قدس بار دیگر اثبات خواهیم کرد.

حاج آقا پورمحمد در بخش دیگری از سخنان خود رشد تولید و مهار تورم را دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب عنوان و به عوامل رشد و نقدینگی در جامعه پرداخت و افزود: یکی از عوامل وقوع تورم در کشور که در چهار دهه دولت های گذشته نیز اتفاق افتاده است خلق نقدینگی که عامل ایجاد آن نیز کسری بودجه دولت و عامل دیگر نیز در دو دهه اخیر ایجاد بانک های خصوصی بوده که باعث خلق نقدینگی در کشور شده که روز به روز نرخ ارز افزایش یابد و ایجاد تورم شود.

وی به لزوم مردمی شدن اقتصاد کشور به مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد و گفت: اقتصاد دولتی را ما در گذشته تجربه کردیم و شکست خوردیم ، تجربه ما در ۴۴ سال انقلاب این بوده است که هر زمان پای مردم چه در سیاست ، فرهنگ، مسائل اجتماعی در میان باشد مشکل گشا بوده است و در مسائل اقتصادی نیز از دولت انتظار داریم برابر اصل قانون اساسی که خصوصی سازی مطرح شده است عملیاتی و پای مردم در اقتصاد باز شود.

امام جمعه ورزقان یکی از بخش های مهم اقتصادی در کشور را معادن عنوان کرد و افزود: انتظار داریم در معادن خصوصا معدن مس سونگون که بزرگترین معادن در کشور می باشد دست های دولتی از آن قطع تا پای مردم در اقتصاد باز شود و شاهد رشد تولید بیش از پیش باشیم.

خطیب جمعه ورزقان همچنین تصریح کرد: در روزهای گذشته از مجتمع مس سونگون بازدیدی داشتم ، خوشبختانه کارهای خوبی در بخش های مختلف آن مجتمع انجام می شود که در هفته های آینده به آن پرداخت خواهم کرد.

وی در ادامه به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای نیز اشاره کرد و بیان داشت: به برکت خون شهدای هسته ای، جمهوری اسلامی دستاوردهای بزرگی در صنعت هسته ای به دست آورده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *