استانی 09 اردیبهشت 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تضاد منافع، مانع رشد منطقه ورزقان است

مهندس میثم محمدی مدیرعامل شرکت عمران مس ارسباران روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان ورزقان ضمن معرفی شرکت عمران مس ارسباران از اهداف و مزایای این شرکت سخن به میان آورد و گفت : عمران مس ارسباران ( عمار ) یکی از شرکت های نادر منطقه است که بر خلاف دیگر شرکت ها حاضر در منطقه که دفترشان در تهران و دیگر نقاط کشور است، دفتر مرکزی این شرکت در آذربایجان و شهر ورزقان مستقر یافته و زیر نظر صنایع مس ایران فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: این شرکت سال گذشته تاسیس شده و از اوایل دیماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرده است و فلسفه این شرکت افزایش سود بهره وری شرکت ملی صنایع مس ایران و بهبود کیفیت و تسریع خدمات به مردم خطه آذربایجان خواهد بود. همچنین لازم بود به منظور تمرکز بیشتر در طرح های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه و مس آذربایجان این شرکت تاسیس یابد و یک سری اتفاقات که در داخل آذربایجان و مس می افتاد و باعث ناعدالتی در پرداخت ها و قراردادها می گردید حذف گردد.

مدیرعامل شرکت عمار گفت: در همین جهت قرارداد ۱۰ الی ۱۵ شرکت پیمانکاری مجتمع مس سونگون به منظور حفظ امنیت شغلی، تسریع پرداخت ها، یکسان سازی حقوق و طبقه بندی مشاغل کارگران، بدون اینکه احدالناسی ضرر ببیند یا اخراج گردد به شرکت عمران مس انتقال خواهد یافت.

محمدی ادامه داد: در همین خصوص کارهای انتقال ۴ الی ۵ شرکت قطعی شده و انتقال بقیه شرکت ها نیز به مرور انجام خواهد پذیرفت.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید پروژه های ما را شرکت های دیگر استان ها کار کند افزود: ما سنت شکنی کرده ایم و با دستور دکتر عباسزاده حساب های بانکی شرکت عمران مس ارسباران در ورزقان تاسیس یافته و کل گردش مالی این شرکت در ورزقان انجام می‌یابد.

مدیرعامل شرکت عمران مس ادامه داد: وقتی در یک مجموعه تصمیم گرفته می شود تولید و سود چند برابر افزایش یابد باید تغییر آرایش و سیستم می دادند تا کارهای دست و پا گیر و … حذف شود که با حضور شرکت عمران مس ارسباران، این هدف نیز تحقق خواهد یافت.

در ادامه نشست مهندس محمدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نحوه جذب نیرو در شرکت عمران مس ارسباران گفت: با توجه به اینکه مدیر مجتمع مس سونگون خودش بومی منطقه و یکی از گنجینه های شهرستان ورزقان است دستور داده هر نیرویی را که بخواهیم جذب کنیم اولویت اولمان شهرستان ورزقان باشد و این موضوع خط قرمز ایشان هم می باشد ما آن زمان مجبور به جذب نیرو از خارج شهرستان خواهیم بود که آن نیروی متخصص موردنیاز ما در شهرستان ورزقان موجود نباشد. یعنی بعید است عمران مس کارگر و کارمند را که نیاز به تخصص نداشته باشد از خارج شهرستان ورزقان جذب کند.

مدیرعامل شرکت عمار خاطرنشان کرد: عمران مس یک قطار در حال شروع به حرکت به سوی رشد و توسعه صنایع مس ایران و منطقه است که مطمئنا نقاط قوت و ضعف و از همه مهمتر موانع و مخالفانی خواهد داشت که از شما خبرنگاران که چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستید انتظار داریم در این راه کمکمان کنید و هر انتقاد یا پیشنهادی هست را مطرح کنید، چرا که بهترین مشاوران برای یک مدیر ، رسانه ها هستند.

محمدی در پاسخ سوال خبرنگاران گفت: اینکه این مخالفان چه کسانی هستند؟ جواب داد : این مخالفین از سر تضاد منافع است چرا که عمران مس مانعی برای یک عده سودجو و زیاده خواه خواهد بود که قطعا ما هم انتظار داریم عمران مس مورد هجمه این افراد قرار بگیرد و برای آن هم آمادگی های لازم را داریم. همانطور که گفتیم عمران مس قطار به حرکت درآمده در راستای رشد و توسعه مس آذربایجان است و هرکس در مقابلش قرار بگیرد در مقابل رشد و توسعه مس آذربایجان و منافع مردم قرار گرفته است که این قطار با قدرت تمام از روی آنها رد خواهد شد.

محمدی در خصوص لیست ۵۰ نفره شرکت عمران مس که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده بود هم توضیح داد و گفت: متأسفانه انتشار این لیست یک شیطنت رسانه ای و سیاسی از طرف کسانی بود که عمران مس منافع سودجویانه آنها را به خطر انداخته بود و باید عرض کنم که بیش از ۴۰ نفر آن لیست از شرکت سبز سبز انتقال یافته اند و با اینکه اکثر آنها بومی ورزقان می باشد ولی کار جذب آنها توسط شرکت قبلی و در سال های اخیر انجام یافته است و اگر کوتاهی هم انجام شده است به شرکت قبلی برمی گردد.

مدیرعامل شرکت عمران مس با بیان اینکه انتشار آن لیست به نوعی عوام فریبی و انحراف افکار عمومی بود، گفت: شرکت عمران مس ارسباران یک شرکت تخصصی سرمایه‌گذاری – اقتصادی- عمرانی می باشد و به هیچوقت مسائل سیاسی و حواشی باعث نخواهد شد این شرکت از مسیر اصلی حرکتش منحرف بشود و با قدرت تمام به مسیری که تبیین شده پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه تضاد منافع مانع رشد و توسعه منطقه است، افزود: در شرح این جمله باید گفت مطمئنا هیچ شرکتی راضی نخواهد بود منافعش قطع شود و به عمران مس انتقال یابد پیمانکارانی که قرارداد آن ها چندین سال بود بدون تشریفات اداری و بصورت مستمر تمدید می گردید مطمئنا مخالف عمران مس خواهند بود.

در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما با مدیرعامل صنایع مس نسبتی دارید؟ و اینکه در رسانه ها آمده بود جنابعالی باجناق آقای عباسزاده و داماد آقای رستمی هستید! آیا این خبر صحت دارد؟ محمدی همه این موارد را تکذیب کرد و گفت : این مورد هم یک شیطنت رسانه ای و سیاسی در راستای تخریب آقای رستمی، آقای عباسزاده ، بنده و شرکت عمران مس بود و من از این تریبون رسما این موارد را تکذیب میکنم و هرکسی که از این به بعد هم به این موارد دامن بزند در دسته افراد تضاد منافع است.

مدیرعامل شرکت عمار اضافه کرد: باید عرض کنم که اتحاد رمز پیروزی مس آذربایجان هست و هرکس بخواهد این اتحاد را بهم بزند سرش یک جای دیگر است و نمی خواهد مس آذربایجان به پیروزی برسد.

مهندس محمدی با اشاره به توقف قطعه ۵ بزرگراه خواجه-ورزقان-نوردوز توضیحاتی ارائه داد و گفت: اول کار آمدیم این پروژه را به ما تحویل دادند بررسی کردیم متوجه شدیم کمسیون اصل ۹۰ دستور توقف قطعه ۵ این بزرگراه را داده است و از آنجا که فشارهای نامتعارفی به ما وارد می شد با حضور در کمسیون اصل ۹۰ مجلس از عالی ترین مقام این کمسیون پیگیر موضوع شدیم که به ما گفتن طبق این سند و مدرک دستور توقف این پروژه صادر شده است . در ادامه از وزارت راه و شهرسازی پیگیر شدیم و بدنبال آن هستیم که کریدور بصورت اصولی با اخذ تأییدیه ها و مجوز های لازم شروع به کار نماید که در همین راستا بنده شخصا در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۱ در وزارت راه و شهرسازی حضور یافتم و از عالی ترین مقام آنها دعوت کردم که برای بررسی و رفع مشکل این پروژه در منطقه حضور پیدا کنند که بحمداله تا تاریخ نشست حاضر ، در دو نوبت از مجلس شورای اسلامی و وزارت محترم راه و شهرسازی در منطقه حضور یافته اند و تمامی قطعات پروژه تا مرز نوردوز بررسی شده است و با دستورات دکتر رستمی و تأکیدات استاندار محترم، این پروژه تسریع یافته و در حال اخذ تأییدیه های نقشه و جمع آوری اسناد برای برگزاری مناقصه هستیم که لازم است عرض کنم که ما الان از هر جهت آماده هستیم و منتظر یک سری مجوزات و تائیدیه هایی از طرف وزارت راه و شهرسازی می باشیم تا عملیات اجرایی این پروژه را شروع کنیم.

محمدی افزود: ما به موضوع بسیار بیطرفانه و مستقلانه و بسیار فنی نگاه می کنیم ولی نگاه یک عده نگاه سیاسی است و این مانع اجرای دقیق این پروژه ملی و استراتژیک است چرا که اگر در قطعه ۵ این بزرگراه اختلاف نظر وجود دارد سوال من این است چرا قطعه ۶ ، ۷ و … تا نوردوز چرا اجرا نشده است؟ چرا پل حاجیلر چای اجرا نشده است؟ چرا کسی پیگیری و مطالبه گری نکرده آن قطعات اجرا شود ؟ چرا همه چیز گره خورده به قطعه ۵ ؟ قطعاتی که با دلار ۱۰ هزار تومانی میشد تکمیل کرد الان با ۵ برابر آن هزینه ها نمی شود انجام داد! این ضرر است به بیت المال! ضرر است به مردم! و ضرر است به مس! اگر مطالبه ای می خواهد صورت بگیرد باید اینجوری مطالبه شود که چه کسانی اجرای قطعات بعدی پروژه بزرگراه ورزقان-نوردوز را به قطعه مورد اختلاف گره زده اند. قطعه ۵ بزرگراه خواجه-ورزقان-نوردوز باید بصورت فنی مورد بحث قرار بگیرد نه بصورت سیاسی !

محمدی ادامه داد : ما نوید آن را می دهیم بر روی یکی از قطعات بزرگراه ورزقان-نوردوز بر روی سد حاجیلرچای یکی از مدرنترین و زیباترین پل های کشور طراحی شده است که منطقه را از لحاظ گردشگری متحول می کند که کاش این پل تحت تاثیر قطعه ۵ بزرگراه قرار نمی گرفت ۳ سال پیش اجرا می شد و الان که سد آبگیری می شود بحران زمانی نداشتیم. اما نوید آن را می دهیم که تمامی قطعات این بزرگراه را با بهترین کیفیت در سریع ترین زمان ممکن تکمیل کنیم تا مردم ورزقان و خاروانا و در نهایت مردم ایران از این بزرگراه استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت عمران مس ارسباران در پایان اظهار کرد: ما خادم ملت شریف ایران بخصوص خطه آذربایجان هستیم و از مردم منطقه درخواست داریم پشتیبان شرکت عمران مس ارسباران و این حرکت عظیم باشند و فریب افراد سودجو و کسانی که تضاد منافع دارند و منافع شان به خطر افتاده را نخورند هرچند آنها ساکت نخواهند نشست و از مردم شریف شهرستان ورزقان و خطه آذربایجان درخواست داریم در کنار این شرکت باشند تا این شرکت و شرکت ملی صنایع مس به دور از مسائل سیاسی و حاشیه ای خدمات شایانی به مردم ارائه دهد.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *