استانی 23 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کلنگ زنی های بی ثمر در ورزقان/ عقب ماندگی منطقه نتیجه سیاسی کاری است/ مردم ورزقان مستحق این وضعیت نیستند

امام جمعه ورزقان همکاری، همدلی و هم‌افزایی را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت منطقه عنوان کرد و تاکید داشت: مردم شهرستان را از سیاست زدگی نجات دهید ، مردم این شهرستان نیازمند حرکت مسئولین هستند این مردم چه گناهی کرده اند؟! مسئولین به فکر ارتقای رفاه مردم باشند ، در گرو تعامل و هم افزایی ، پیشرفت و توسعه در منطقه حاصل می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه ورزقان؛ حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه از کلنگ زنی های بی ثمر در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: چندین سال است کلنگ احداث مجتمع امدادی چند منظوره در محور خواجه – ورزقان در محل پایگاه امداد و نجات شهید احمدی روشن در روستای علی‌بیگ کندی شهرستان ورزقان که با حضور مسئولان استانی و کشوری انجام شده است می گذرد ولی متاسفانه بخاطر سیاسی بازی های مسئولین تا به امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

امام جمعه ورزقان همچنین از کلنگ زنی پایگاه دائمی اطفای حریق جنگل های ارسباران در ورزقان نیز گلایه کرد و گفت: چندین ماه از کلنگ زنی این پایگاه می گذرد ولی متاسفانه در این مورد نیز مسئولین امر کوتاهی کرده اند لذا توصیه می کنیم در این مورد نیز حرکتی صورت گیرد چرا که یک مسأله حیاتی و از اولویت‌های توسعه‌ی پایدار است.

حاج شیخ مهدی پورمحمد همچنین از مدیر مجتمع مس سونگون که اقدامات شایسته و ارزنده ای در طول مدت مدیریت خود انجام داده است تقدیر کرد و از وی خواست تا در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع سونگون بیش از پیش تلاش کند.

خطیب جمعه ورزقان همچنین از نیروهای زحمت کش هلال احمر شهرستان تقدیر و خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر مخلصانه بصورت شبانه روزی در جهت خدمت رسانی به مردم در داخل و خارج از کشور تلاش می کنند خصوصا با حضور خود در خوی، ترکیه و سوریه که توانستند خدمات ارزنده و موثری به زلزله‌زدگان ارائه دهند که جای سپاسگزاری است.

حاج آقا پورمحمد در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تشکیل نهاد مقدس بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اشاره داشت و گفت: این نهاد مقدس در سال های اخیر با رویکرد حل مسائل اساسی مردم در موضوعات اشتغال، مسکن، معیشت، آب و راه روستایی با تعامل و هم افزایی ، طرح ها و پروژه های متنوعی را برای آبادانی مناطق محروم صورت گرفته است که جا دارد از زحمات تلاشگران عرصه جهادی تقدیر و تشکر کنیم.

وی با با بیان اینکه همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان با بسیج سازندگی قابل قبول نیست ، افزود: فرماندار محترم شهرستان باید همه دستگاه های اجرایی را ملزم به همکاری با این نهاد مقدس(بسیج سازندگی) نمایند چرا که این نهاد به خاطر پرهیز از اشرافی گری و بی توجهی به مستضعفان تشکیل شده است تا در خدمت محرومان و مستضعفان باشند.

امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و اثبات اقتدار مقاومت تصریح کرد: شاید بهتر باشد بگوییم؛ بازگشت اتحادیه عرب به سوریه! ، ائتلاف جهانی بر علیه بشار اسد شکل گرفت تا دولت قانونی بشار اسد را سرنگون و سوریه را تجزیه کنند که برای این کار هزاران میلیارد دلار هزینه کردند که بی نتیجه بود و امروز شاهد آغوش باز جهان عرب به بشار اسد هستیم.

حاج شیخ مهدی پورمحمد با بیان اینکه بشار اسد با حمایت جبهه مقاومت ماندگار شد ، افزود: به لطف خدا امروز نتایج تلاش جبهه مقاومت باعث شد پس از ۱۲ سال سوریه به اتحادیه عرب باز گردد که این امر برای دنیا پیام مهمی داشت.

حاج آقا پورمحمد به بیانیه اتحادیه عرب برای خارج شدن نیروهای خارجی از سوریه پرداخت و خاطرنشان کرد: باید عرض کنم نیروهای ایرانی مستقر در سوریه با دعوت رسمی دولت سوریه صورت گرفته است و نباید ایران را با کشورهایی مثل ترکیه و آمریکا و … که غیرقانونی در سوریه حضور دارند مقایسه کنیم نباید جای جلاد و شهید عوض بشود و کشور های عربی باید این موضوع را بدانند.

خطیب جمعه ورزقان ادامه داد: این بیانیه نشانگر اهداف دیگر کشورهای عربی است شاید احتمال این وجود داشته باشد که در پی برنامه ریزی در جهت تجزیه سوریه و یا بر علیه بشار اسد باشد که باید وزارت امورخارجه کشورمان با هوشیاری کامل وضعیت را کنترل و رصد نماید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *