اسلایدر 17 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ولایت بزرگترین نعمت مسلمانان است

امام جمعه ورزقان با اشاره به روز عفاف و حجاب و با بیان اینکه یک عده دیدگاهشان تنگ نظرانه می باشد و حجاب را باعث زحمت برای خود می دانند ، خاطرنشان کرد: این عده افراد دنبال هوس رانی بوده و می خواهند به خواسته خود برسند در حالیکه حجاب نه تنها برای حفظ مصونیت زنان می باشد بلکه عفاف و حجاب سلامت جامعه را نیز تضمین می کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه ورزقان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا فضلی در خطبه های نماز جمعه این هفته از حضور پرخیر و برکت نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه مردمی تبریز در ورزقان تقدیر و تشکر کرد و افزود: لازم می دانم از رئیس محترم شورای سیاستگذاری کشور حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری و همچنین نماینده معظم و معزز ولی فقیه در استان و مدیر محترم دفتر شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان که لطف نمودند در منطقه ورزقان حضور داشتند و از حسن اعتماد این عزیزان به بنده بعنوان خادم مردم تشکر نمایم و همچنین بر خود وظیفه می دانم از زحمات چندین ساله امام جمعه سابق این شهرستان نیز تقدیر و تشکر نمایم.

حجاب سلامت جامعه را نیز تضمین می کند

امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در سال ۱۳۱۴ ش و روز عفاف و حجاب ،گفت: یکی از نیازهای ضروری جامعه بحث عفاف و حجاب می باشد ، عفاف و حجاب یک ماموریت یا وظیفه زمانی نیست بلکه ماموریت همیشگی است خداوند متعال به رعایت حجاب در قرآن دستور داده است خداوند متعال حکیم مطلق است و حکمی را صادر نمی‌فرماید که به ضرر انسان‌ها باشد و این ها جزو ضروریات دین است ضروریاتی که غیر قابل انکار است.

حاج شیخ علیرضا فضلی با بیان اینکه یک عده دیدگاهشان تنگ نظرانه می باشد و حجاب را باعث زحمت برای خود می دانند ، خاطرنشان کرد: این عده افراد دنبال هوس رانی بوده و می خواهند به خواسته خود برسند در حالیکه حجاب نه تنها برای حفظ مصونیت زنان می باشد بلکه عفاف و حجاب سلامت جامعه را نیز تضمین می کند.

حاج آقا فضلی به ترویج عفاف و حجاب در جامعه تیز تاکید داشت و افزود: امروز رسانه های غربی و شبکه های ماهواره ای دنبال ترویج بی حجابی در جامعه هستند لذا ضروری است مومنان ، مسئولین امر در جهت ترویج عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

 

تاکید رهبر معظم انقلاب بر تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول 

خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس، معاونان، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه و تاکید معظم له بر تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول پرداخت و افزود: معظم له در نکته‌ای مهم، معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول را از منشأهای بزرگ فساد خواندند و تأکید کردند: ((باید از این‌گونه معاملات سلب اعتبار شود و اگر هم از دیدگاه شورای نگهبان به مصوبه مجلس ایرادی هست، مصلحت قطعی کشور و نظام، تصویب نهایی این قانون است))

 

حجت الاسلام والمسلمین فضلی به برخی معضلات اسناد عادی و اعتبار دائمی قولنامه ها اشاره کرد و گفت: هدررفت یارانه‌های مسکن، عامل مهم شلوغی دادگاه‌ها ، عامل مهم زمین‌خواری ، عامل عقیم شدن مالیات مسکن و … از جمله خسارت هایی است که به کشور وارد می کند.

رفتارهای متناقض فرانسه

وی به مسئله اعتراض مردم فرانسه نیز اشاره داشت و افزود: این اعتراضات که پس از کشته شدن یک نوجوان الجزایری اصل در حومه یکی از شهرها در غرب پاریس آغاز شد ، در نیم قرن گذشته بی سابقه بوده است و بنابر تحلیل کارشناسان احتمال جنگ داخلی در این کشور نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه برای مهار اعتراضات ناگزیر به اعزام بیش از ۴۵ هزار افسر پلیس در سراسر این کشور شده است،افزود: رفتارهای متناقض فرانسه در برابر حقوق بشر و برخوردهای بسیار خشن پلیس فرانسه برای سرکوب معترضان در حالی رخ می دهد که غربی‌ها و به خصوص فرانسه از کشور‌های پرمدعا در مسائل حقوق بشر هستند ، اما خودشان قائل به رعایت حقوق بشر نیستند.

وی ادامه داد: تبعیض علیه اقلیت ها یکی دیگر از رفتارهای دولت فرانسه می باشد که باید سازمان ملل از دولت فرانسه بخواهد که به این رفتار‌های متناقض پایان دهد.

عضویت در «پیمان شانگ‌های» نشانگر سیاست خارجی پویای ایران است

امام جمعه ورزقان همچنین به عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های نیز اشاره کرد و گفت: پس از سال‌های طولانی، ایران به طور رسمی به عضویت پیمان شانگهای درآمد ، این اتفاق نشانگر سیاست خارجی پویای کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود، نگاه به شرق به معنای هم‌افزایی راهبردی ایران، روسیه و چین در برابر تهدیدات مشترک غربی است که غربی‌ها سعی در القای خلاف این موضوع دارند.

ولایت بزرگترین نعمت مسلمانان 

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان همچنین با تبریک عید سعید غدیرخم، آن را بزرگترین عید مسلمانان دانست و افزود: ولایت بزرگترین نعمت الهی برای مسلمانان است که باید قدر آن دانسته شود.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *