اسلایدر 24 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شورای نگهبان تضمین کننده ادامه حیات اسلامیِ نظام است

امام جمعه ورزقان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بیان کرد: یکی از مباحثی که در رابطه با قیام عاشورا بسیاری از نویسندگان به آن پرداخته‌اند و مورد توجه قرارگرفته است، علل ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشوراست. در تاریخ، انقلاب‌های زیادی واقع شده امّا هیچ نهضت و انقلابی به اندازه عاشورا این‌قدر ماندگاری و جاودانگی نداشته است.

به گزارش آوای ورزقان؛ حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا فضلی در در خطبه های نماز جمعه این هفته ، ضمن تبریک 26 تیر سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان و با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی شورای نگهبان را تضمین کننده ادامه حیات اسلامیِ نظام می دانند به بیانات حضرت امام(ره) نیز اشاره کرد و افزود: با اهمیت ترین چیزی که امروز متوجه همه است و اهمیتش از هر چیزی بیشتر است حفظ اسلامیت این نهضت است.

امام جمعه ورزقان وظیفه تشخیص موافقت قوانین مجلس با شرع مقدس و با قانون اساسی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: اگر این وظیفه نباشد، ادامه اسلامی بودن و شرعی بودن حکومت به هیچ وجه تضمین ندارد لذا وظیفه تفسیر قانون اساسی، آنجایی که اصلی از اصول قانون اساسی به دلیلی مورد ابهام قرار میگیرد، نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است و اعتبار نظر شورای نگهبان، هم وزن اعتبار اصل قانون اساسی است.

حاج آقا فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سفر رئیس جمهور کشورمان به آفریقا پرداخت و بیان داشت: دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم با سفر رئیس جمهور به3 کشور آفریقایی، بیش از پیش رخ می نمایاند و حکایت از فرصتهای جدَّی و دستاوردهای بیشتر برای ایران اسلامی دارد.

خطیب جمعه ورزقان با بیان اینکه آفریقا میتواند برای ایران فرصتهای متعدد سرمایه گذاری و سودآوری داشته باشد و مقصد صادرات صنایع مختلف ما باشد خاطرنشان کرد:آفریقا می تواند از طرف دیگر بسیاری از نیازهای ما را تأمین کند و حتی ارزآوری هم داشته باشد که امید است این سفر پر از توافقنامه های واقعی باشد تا ثمره آن در معیشت و سفره مردم دیده شود.

حاج شیخ علیرضا فضلی در ادامه سخنان خود به چرایی استفاده آمریکا از بمب های خوشه ای در اوکراین نیز پرداخت و گفت: کاخ سفید روز جمعه رسماً اعلام کرد که با تحویل بمب های خوشه ای به اوکراین موافقت کرده است استفاده از این مهمات مصداق ارتکاب جرایم جنگی میباشد و پیمان ممنوعیت بمب های خوشه ای، یک معاهده بین المللی مصوب و به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: شرایط در میدان جنگ به هیچ عنوان به نفع اوکراین نیست و فکر میکنند بتوانند روند جنگ را تغییر دهند و روسیه را به زانو درآورند که این اقدام دنیا را نا امن تر از قبل خواهد کرد و برای آمریکا و غرب پیروزی به ارمغان نخواهد آورد بلکه اوضاع جنگ اوکراین راخطرناکتر و پیچیده ترخواهد کرد.

امام جمعه ورزقان همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بیان کرد: یکی از مباحثی که در رابطه با قیام عاشورا بسیاری از نویسندگان به آن پرداخته‌اند و مورد توجه قرارگرفته است، علل ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشوراست. در تاریخ، انقلاب‌های زیادی واقع شده امّا هیچ نهضت و انقلابی به اندازه عاشورا این‌قدر ماندگاری و جاودانگی نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا فضلی به چندین علل ماندگاری قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا در تاریخ پرداخت و گفت: یکی از علل ماندگاری این قیام اراده و مشیت الهی بود ، دومین علل می توان یاران مخلص و با وفا دانست در تاریخ مشاهده می‌شود وقتی موسی بن عمران قومش را به جنگ با دشمنان دعوت می‌کند، می‌گویند: خودت با خدا بروید و بجنگید وقتی پیروز شدید ما می‌آییم. در جنگ احد پیغمبر گرامی اسلام (ص) فریاد می‌زد کجا فرار می‌کنید؟ عده اندکی دور پیامبر گرامی اسلام (ص) ماندند و عده زیادی فرار کردند.

وی اساسی ترین عامل ماندگاری کربلا را حماسه های تبیین گرانه اهل بیت در اسارت دانست و گفت: دین خدا در سطح توده های مردم جز با تبلیغ صحیح تحقق نمی یابد ، زنان اهل بیت (علیهم‌السلام) و دیگر اسرای اهل بیت (علیهم‌السلام) با تمام توان تلاش کردند تا در سخنانشان از سویی حسین (علیه‌السلام) و حقیقت دین را به تمام ‌مردم بشناسانند و از سوی دیگر نقاب از چهره دروغین بنی‌امیه بردارند.

حاج آقا فضلی همچنین ضمن تشکر از معدن مس سونگون ، شهرداری و پیمانکار فاضلاب شهری ورزقان به آماده سازی خیابان های این شهر برای عزاداری محرم تاکید داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان همچنین با تبریک هفته بهزیستی ، از استقرار میزهای خدمت ادارات( بهزیستی ، جهادکشاورزی و دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات و تامین اجتماعی تشکر کرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *