استانی 31 فروردین 1403 - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مصوبات سفر استاندار آذربایجان شرقی به ورزقان کدامند؟

سفر یک روزه مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی به ورزقان، مصوبات مهمی برای توسعه، عمران و آبادانی بیشتر این شهرستان داشت.

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان نماینده عالی دولت مردمی در آذربایجان شرقی در بدو ورود به شهرستان ورزقان در مزار شهدا حاضر شد و با نثار فاتحه و اهدای گل، به گلگون کفنان این دیار قهرمان پرور ادای احترام کرد.

رحمتی پس از آن به بازدید میدانی از بخش های در حال فعالیت و طرح های توسعه ای در دست اجرای مجتمع مس سونگون به عنوان مزیت نسبی بی مانند شهرستان ورزقان پرداخت که بیش از چهار ساعت به طول انجامید.

وی پس از آن در مجتمع آبرسانی روستایی ستارخان شهرستان ورزقان که قرار است آب شرب پایدار ۸۸ روستا و شهر ورزقان را پایدار کند، حضور یافت و در همان جا دستور لازم برای پرداخت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این طرح زیرساختی و حیاتی را صادر کرد.

بازدید از کمپ فرهنگی- ورزشی مجتمع مس سونگون در شهر ورزقان با پیش بینی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، مقصد بعدی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به این شهرستان بود.

رحمتی پس از بازدید از کیفیت اجرای فاز اول این طرح بزرگ با پیش بینی هزینه کرد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۲۳.۵ درصد، دستورات لازم برای تسریع در تکمیل آن را صادر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی سپس به میهمانی در منزل شهیدان حسین و بختیاری حاجی زاده، پدر و پسر، مفتخر شد.

وی بعد از آن در جلسه ای با حضور جمعی از نمایندگان اقشار و گروه های مردمی ورزقان حاضر شد و ضمن شنیدن صحبت های آنان درباره مسایل و مشکلات مبتلابه شهرستان، از تدابیر اتخاذ شده، طرح های در دست اجرا و برنامه ریزی شده برای رفع مشکلات سخن گفت.

حضور در شورای اداری، آخرین برنامه سفر یک روزه رحمتی به ورزقان بود که مصوبات مهمی برای رفع مشکلات مردم شهرستان و ارتقای سطح توسعه آن داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه اعلام کرد که از مجموع ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات اخذ شده از محل حقوق دولتی معادن استان در یک بازه زمانی، حدود ۲۴ میلیارد تومان به راه های روستایی، ۱۳ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب، هفت میلیارد تومان برای مدارس، و پنج میلیارد تومان برای بهداشت و درمان و سایر موارد شهرستان اختصاص یافته است.

رحمتی با بیان اینکه ۹۴ درصد از مجموع رقم حقوق دولتی اخذ شده معادن استان به ورزقان اختصاص یافته است، تاکید کرد که این روند تا رفع محرومیت شهرستان ادامه خواهد یافت.

برخی از مهم ترین مصوبات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان ورزقان در جلسه شورای اداری به شرح زیر است؛

– افزایش ۲۱ میلیون مترمکعبی ظرفیت سد «حاجیلرچای» و ارتقای آن به ۵۱ میلیون مترمکعب از طریق جابجایی راه روستایی واقع در محدوده مخزن سد توسط شرکت آب منطقه ای و مساعدت اداره کل راهداری استان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از محل مسوولیت های اجتماعی مجتمع مس سونگون

– اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و راه اندازی مجتمع آبرسانی روستایی ستارخان برای تامین آب شرب پایدار شهر ورزقان و ۸۸ روستای شهرستان

– تکمیل ۵۰ درصد باقیمانده ۱۷ طرح راهداری شهرستان ورزقان به طول ۱۲۲ کیلومتر تا پایان مهر ماه امسال

– تشکیل کمیته تخصصی برای بررسی مصوبات مرتبط با توسعه جاده های ارتباطی ورزقان به عنوان زیرساخت پیشرفت شهرستان

– با توجه به تصویب احداث شهرک مسکونی ۱۸۰ هکتاری مجتمع مس سونگون در چارچوب نهضت ملی مسکن، تعارضات کشاورزی این اراضی توسط جهاد کشاورزی استان رفع شود و ادارات کل راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی استان و مجتمع مس سونگون برای آغاز این طرح مشارکت کنند.

– آماده سازی ۱۰ هکتار اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن و حمایت از جوانی جمعیت شهرستان تا خرداد ماه امسال و قرار دادن آن در اختیار بنیاد مسکن استان

– با توجه به اینکه شهر ورزقان از ضعف طرح تفصیلی و جامع رنج می برد، مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان در طرح تفصیلی شهرهای ورزقان و خاروانا با رویکرد توسعه در افق ۱۰ ساله، تا دو ماه آینده بازنگری کند.

-مقرر شد اداره کل تامین اجتماعی استان اقدام لازم را برای احداث ساختمان و درمانگاه در شهرستان ورزقان تا سه ماه آینده انجام دهد.

– مقرر شد عملیات احداث طرح جنگل کاری ۴۰۰ هکتاری در جنگل های ارسباران در محدوده مجتمع مس سونگون هفته بعد آغاز شود.

– تصویب راه اندازی دفتر شرکت پخش فرآورده های نفتی در شهرستان ورزقان

 

گفتنی است در مصوب شدن موضوعات فوق امام جمعه و فرماندار شهرستان همکاری و پیگیری های مکرری داشته اند که امیدواریم به نتیجه مطلوب منتهی گردد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *