استانی 20 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
واکنش منتخب حوزه انتخابیه ورزقان و خاروانا به سخنان برخی از کاندیداهای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو:

پیام انتخابات اسفند، پایان دخالت دیگران در مسائل منطقه ورزقان و خارواناست/ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!

منتخب مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: مردم ورزقان ضمن احترام به کلیه مسئولین و نمایندگان استان، هیچ‌گونه دخالتی در خصوص ورزقان و معدن مس سونگون را بر نمی‌تابند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، رضا علیزاده در واکنش به برخی اظهارنظرهای تفرقه‌افکنانه در خصوص مجتمع مس سونگون و ضرورت نقش داشتن تمام نمایندگان استان در تصمیم‌سازی‌ها اظهار داشت: برای تمام نمایندگان و نامزدهای انتخابات احترام قائلیم و بدون شک همکاری ۱۹ نماینده استان می‌تواند موجب احقاق حقوق مردم آذربایجان و منطقه ورزقان و خاروانا گردد. اما اجازه نمی‌دهیم معدن مس سونگون، حیاط خلوت و تامین‌کننده منافع اختصاصی برخی‌ها شده و بی‌مورد در مسائل این شهرستان دخالت کنند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر روند تصمیم‌گیری‌ها در معدن مس سونگون به گونه‌ای شکل گرفته که برخی مسئولین و نمایندگان تصور می‌کنند مردم شهرستان ورزقان توانایی تصمیم‌گیری و حل مشکلات خود را ندارند و آنها باید در مورد تمام مسائل مربوط به این منطقه دخالت نمایند.

علیزاده با بیان اینکه تمام مردم ورزقان از اهمیت و جایگاه ملی معدن سونگون مطلع‌اند، اضافه کرد: ضمن احترام به تمام بزرگواران، پیام انتخابات اسفند، پایان دخالت دیگران در مسائل منطقه ورزقان و خاروانا است و امیدواریم همه این پیام را دریافت کرده باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی اظهارنظرها جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: امروز باید تلاش کنیم تا حقوق حقه مردم ورزقان از برکات معدن مس به آنها بازگردد.

این نماینده منتخب مجلس با بیان اینکه نباید جایگاه ورزقان از درآمدهای معدن نادیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: امروز منطقه ورزقان از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی سونگون بی‌بهره است درحالی که مردم منطقه بیشترین آسیب‌ها را از قبل فعالیت‌های معدن سونگون متحمل می‌شوند.

رضا علیزاده با اظهار تاسف از افزایش فقر و بیکاری جوانان منطقه ورزقان در سال‌های اخیر، تاکید کرد: با وجود درآمدهای کلان معدن، بی‌انصافی محض است که ورزقان در فقر امکانات عمومی به سر برد و اعتبارات مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی معدن مس سونگون در سایر شهرستان‌ها هزینه شود. که این امر نه شرعی است و نه قانونی.

وی در خاتمه سخنانش افزود: ما تلاش می‌کنیم با بازگرداندن حق و حقوق مردم منطقه و شهرستان از این محل، فقر را در منطقه ریشه‌کن کنیم، طبیعی است به موازات توسعه پایدار مجموعه بزرگ مس سونگون ورزقان، عموم مردم استان و شهرستان‌ها از برکات این امر بهره‌مند خواهند شد. در نهایت همه باید بپذیریم که؛ “چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.”

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *