سراسری 18 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

محصولات “آردی” دیگر هم گران شد/ عدم نظارت مستمر و دقیق مسئولان بر روند گرانی‌ها

آوای ورزقان:محصولات "آردی" دیگر هم گران شد/ عدم نظارت مستمر و دقیق مسئولان بر روند گرانی‌ها

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، چندی پیش با اعلام سخنگوی دولت قیمت نان حدود ۳۰ درصد گران شد. این اقدام بنا بر گفته نوبخت به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی، بالارفتن هزینه دستمزدها و افزایش  کیفیت نان صورت گرفت.

هرچند که دولت معتقد است که این افزایش قیمت را کنترل کرده و بر آن نظارت دارد اما بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که این گرانی  نان به صورت ملموس حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد گران شده و عبارتی از دست دولت، در حال خارج شدن است.

البته فارغ از زحمت فراوان جمع کثیری از نانوایان که شبانه روز برای دادن نان با کیفیت به مردم در تلاش هستند، بسیاری از مردم از کیفیت نان موجود در نانوایی ها اعلام نارضایتی کردند و هنوز هم الز بهبود اوضاع رضایت ندارند و امید است که با این افزایش قیمت کیفیت نان های صنعتی و سنتی نسبت به قبل بهتر شود.

اما گزارش های خبرنگار دانا حاکی از این است که از روز گذشته قیمت برخی محصولات دیگر که از آرد ساخته می‌شوند نیز با شیب ملایمی در حال افزایش است و مردم در خرید انواع کلوچه، بیسکوییت، شیرینی و برخی محصولات این چنینی،‌ از  یکی دو روز گذشته افزایش قیمت محسوسی را تجریه کرده اند.

به گفته برخی از ساکنان شهرهای مختلف کشور برخی از اجناس مانند کلوچه ها ، و کیک های بسته بندی شده حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان گران شده است.

یکی از شهروندان تهرانی در همین رابطه در گفت و گو با دانا، عنوان کرد: در هنگام خرید چند عدد کیک با یک برند معتبر متوجه شدم که قیمت آن نسبت به چند روز گذشته افزایش پیدا کرده و به همین دلیل از صاحب مغازه سوال کردم  که چرا قیمت ها تغییر کرده است؟ اما وی در کمال تعجب پاسخ داد به علت گران شدن نان برخی از این محصولات گران شده است!

این در حالی است که قیمت روی بسته‌های این محصولات همچنان همان قیمت های قبلی است و فروشندگان با این توجیه که محصولات جدید قیمت بالاتری دارند، این محصولات را به قیمت گران‌تری می‌فروشند.

این گرانی نا محسوس به صورت آرام در برخی از نقاط شهر تهران قابل لمس است و با کمی دقت در پرداخت مبالغ خرید کالاهای مورد نیاز به آسانی می‌توان به این گرانی پی برد.

گران شدن کالایی مثل نان که جز محصولات دائمی سبدغذایی خانوارها است بدون شک اثرات و حواشی خاص خود را دارد و ممکن است در سایه کم توجهی و نبود دقت لازم، ضمن از بین بردن سرمایه اجتماعی دولت، بر اقتصاد و زندگی روزمره مردم نیز تاثیرات سوء بگذارد.

از این رو انتظار می‌رود مسئولان ذیربط و همچنین دستگاه های متولی امر نظارت ضمن کنترل دقیق و انجام بازرسی های مستمر جلوی این گران شدن تدریجی کالاها را گرفته و مانع سو استفاده برخی از سودجویان شوند.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *