استانی 18 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

روایتی جالب از رزمنده شدن کودک ۶ ساله

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازتبریزبیدار آیت الله مجتهد شبستری عصر امروز به دیدار خانواده شهیدان محمدرضا، یعقوب و علیرضا محمدپور صبور رفته و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دقایقی به پای صحبت های پدر و مادر این سه شهید نشست.

Image title

شهدا، فجرآفرینان واقعی هستند

در این دیدار که سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا و صمدیان، مدیرکل امور ایثارگران استان هم حضور داشتند، امام جمعه تبریز  ضمن تاکید بر مقام والای شهدا در پیشگاه خداوند، گفت: فجرآفرینان واقعی شهدا هستند که با نثار خون خود، پرچم اسلام را به اهتزار در آوردند.

وی افزود: در سایه ایثار شهدا و همچنین صبر و مقاومت خانواده آنها، ایران اسلامی به عظمت و اقتدار رسیده است و باید قدردان خانواده شهدا باشیم.

طلب صبر برای پدر مادر و شهادت برای خود

در ادامه پدر این سه شهید به نقل خاطره ای از سومین فرزند شهید خود، یعنی محمدرضا، پرداخته و گفت: فرزندم در آخرین اعزام خود برای عملیات خیبر، برای من و مادرش صبر بر مصیبت و برای خود شهادت خواسته بود.

همچنین مادر شهیدان محمدپور با تقدیر از دیدار امام جمعه تبریز  از خانواده شهدا، خاطره جالبی از  رزمنده شدن فرزند خردسال خود تعریف کرد.

 

Image title

کودک ۶ ساله جای پای برادران شهیدش می گذارد

وی به وصیت فرزندان شهیدش اشاره کرده و ادامه داد: پسر چهارمم در زمان جنگ، ۶ سال بیشتر نداشت اما محمدرضا وصیت کرده بود بعد از شهادتش، او را به سپاه برده و لباس رزمندگی به تنش کنند و جانشین برادرانش شود.

مادر شهیدان محمدپور افزود: بعد از شنیدن خبر شهادت سومین فرزندم به وصیت عمل کرده و لباس رزم بر تن پسر ۶ ساله ام کرده و او را به سپاه منطقه تحویل داده و به خانه برگشتم.

وی با تاکید بر اینکه با اطمینان قلبی سه فرزند خود را در راه خدا به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، افزود: آن کودک ۶ ساله که  سال ۶۱ به رزمندگان  اسلام تحویل داده بودم بعد از طی مراحل تحصیلی، هم اکنون عضو سپاه پاسداران بوده و امیدوارم راه برادران شهیدش را ادامه دهد.

Image title

معرفت بالا، علی رغم سن پایین

مادر این شهیدان، با تاکید بر معرفت فرزندان شهید خود،  تصریح کرد: فرزندانم همانند مولای خود حضرت ابوالفضل در رزم گاه کربلا به شهادت رسیدند که این نشان از معرفت والای آنها علی رغم سن پایینشان بود.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با تمجید از تربیت این پدر و مادر، به رسم یادبود لوح تقدیر و قرآن به خانواده این شهیدان تقدیم کرد.

Image title

 

گفتنی است، شهید علیرضا محمدپور صبور در ۱۷ سالگی و در سال ۵۹ در منطقه آبادان، شهید یعقوب محمدپور صبور در ۱۴ سالگی و در سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه،  و محمدرضا محمدپور صبور در ۱۹ سالگی و در سال ۶۲ در عملیات خیبر شهید و جاویدالاثر شد.

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *