استانی 18 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

طرحی که آذربایجان ارائه کرد و تهران به نام خود ثبت کرد!

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج عادل میرزایی جوان ناشنوای آذربایجانی، به منظور تسهیل ارتباط و استفاده ناشنوایان و کم شنوایان از برخی امکانات اجتماعی اقدام به راه‌اندازی سامانه پلیس پیامکی، مخابرات پیامکی و آتش‌نشان پیامکی کرده بود که به منظور آن این افراد می‌توانستند به مانند فرد عادی از خدمات سازمان‌های فوق‌الذکر استفاده کنند.

حمید میرزایی برادر مخترع، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی آناج، اظهار کرد: برای اجرایی ساختن طرح‌هایمان به شورای شهر تبریز، شهرداری و بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی مراجعه کردیم اما حمایت خاصی از ما صورت نگرفت، علاوه بر آن به نامه‌هایی که از طرف نمایندگان مجلس برای سازمانها به منظور همکاری فرستاده شده نیز توجهی نکردند.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری های زیاد در نهایت گفتند برای ثبت طرح و اجرایی کردن آن باید در قالب یک شرکت دارای شخصیت حقوقی مراجعه کنید که ما نیز همین کار را انجام دادیم ولی بعد از آن گفتند شما طرح را به ما بدهید و کنار بکشید و این در حالی بود که ما می‌خواستیم آن را خودمان اجرایی کنیم.

وی افزود: قرار بر این شد سامانه پلیس پیامکی برای تایید نهایی به تهران ارسال شود و بعد از آن برای اولین بار توسط شرکت در تبریز اجرایی شود، در حالی که ما منتظر جوابیه بودیم در خبرگزاری‌ها و صدا و سیما مشاهده کردیم این طرح بدون درج نام و اطلاع ما در تهران اجرایی شده و آن را به نام خود ثبت کرده‌اند.

اما سوالی در این میان پیش می‌آید این است که چرا حق مخترع نسبت به اختراع خود حتی در برخی نهادهای منادی قانون نیز رعایت نمی شود؟!

اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود چراکه مسئولین استانی نیز حمایت لازم را برای اجرایی کردن طرح‌هایی به منظور خدمت‌رسانی به افراد ناشنوا از خود نشان ندادند و وعده حمایت از ناشنوایان در همایش‌ها در حد شعار بوده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *