استانی 18 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مواضعی که علیه دولت در مورد مس سونگون گرفته می شود، صحت ندارد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم بازدید از مس سونگون ورزقان در ابتدا ضمن تبریک دهه فجر گفت: من ۵ بار از معدن مس سونگون بازدید کرده ام و شاهد پیشرفت این معدن بوده ام و مواضعی که برای این معدن علیه دولت گرفته می شود صحت ندارد.

جهانگیری بیان کرد: معدن مس سنگون بسیار شگفت انگیز است و دارای منابع خوبی می باشد ولی اداره محیط زیست سنگ اندازی می کند و به همین خاطر پیدا کردن مکانی برای ساخت کارخانه بسیار سخت است.

وی افزود: ۷۰ هزار میلیارد مبلغ پروژه هایی است که قرارگاه خاتم الانبیا بر عهده دارد و ۲۰ درصد از دولت طلب کار است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: ما معتقد هستیم که ذخایر معدنی روزی به اتمام می رسد و به همین دلیل اقتصاد خود را مبتنی بر چیزی قرار دهیم که تمام نشود و اقتصاد کشور باید به منابع غیر معدنی یعنی به مغز انسان مبتنی شود.

وی به اهمیت منابع انسانی اشاره کرد و گفت: منابع انسانی بهترین منابع یک کشور هستند و اقتصاد ایران باید به اقتصاد دانش بنیان متصل شود.

جهانگیری بیان کرد: چون دنیا در حال عوض شدن است پس به طبع آن مواد مورد نیاز برای صنایع و زندگی انسان تغییر می کند، پس باید هر چه سریع تر اکتشاف کنیم.

وی با اشاره به منابع معدنی زیاد در آذربایجان، افزود: منطقه آذربایجان باید وجب به وجب بررسی شود تا ببینیم چه موادی در این منطقه موجود دارد پس باید بخش خصوصی وارد عمل شود تا در مقایسه با دیگر کشورها عقب نمانیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از تمدید قراردادهای اکتشافی غیرقانونی جلوگیری کند.

وی گفت: وجود معدن در یک منطقه خوب است چون کنسانتره ها و فرآوردهای آنها خواهان بین المللی دارد و تمام مواد آنها قابل استفاده است.

جهانگیری بیان کرد: چون معادن و فرآورده های آنها در تحریم به مشکل نمی خورند پس در نتیجه برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی مناسب هستند.

وی ادامه داد: ما اگر ۱۰۰ نقطه را اکتشاف کنیم و در ۳ نقطه جواب بگیریم کل هزینه ها تامین می شود و به همین جهت خواهان حضور بخش خصوصی هستیم.

معاون اول رئیس جمهور از تاسیس صندوق بیمه معدن خبر داد و گفت: صندوق بیمه ای را تاسیس کرده ایم تا اگر توسط بخش خصوصی اکتشافی صورت گیرد و به نتیجه نرسد آن بخش خصوصی ورشکست نشود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *