استانی 19 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتصاب محمد تقی پاکزاد به عنوان مدیر عامل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج،امروز در جلسه شورای اداری استان بعد از تصویب سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی برای ۲۱ شهرستان استان، این سند توسط جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد و همچنین محمدتقی پاکزاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز منصوب شد.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت صنعت فرش استان اظهار کرد: هیچ کجای دنیا نمی توان هنر را به زیبایی آذربایجانی ها به ثمر رساند.

وی در خصوص امنیت استان خاطرنشان کرد: در سایه ی وحدت و همدلی نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی و نیروهای قوه قضائیه و دادگستری استان، آذربایجان شرقی یکی از امن ترین استان های کشور است.

وی با بیان اینکه برای افزایش سرمایه گذاری در استان زیرساخت ها فراهم شده است، گفت: ما برای حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران اعلام آمادگی می کنیم.

جبارزاده یادآور شد: با توجه به اینکه در طول یک سال گذشته نه تنها از فضای سبز استان کاسته نشده بلکه افزایش نیز یافته است.

وی به توسعه ی شهرک های دانش بنیان و پژوهش و فناوری در استان اشاره و اظهار کرد: جهت توسعه ی پژوهش و فناوری در تمامی شهرستان ها، کمیته های پژوهش و فناوری را راه اندازی کرده و همچنین ستاد اقتصاد شرکت های دانش بنیان و کمیته شرکت های دانش بنیان را تشکیل دادیم.

استاندار آذربایجان شرقی از تصویب طرح منطقه ی ویژه ی علم و فناوری استان خبر داد و گفت: شعبه ی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی را در ۱۷ شهرستان استان تاسیس خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سند تدبیر و توسعه استان برای ۲۱ شهرستان در شورای برنامه ریزی تصویب شده، خاطرنشان کرد: با تکیه بر سند تدبیر و توسعه که با تکیه بر قابلیت های استان تدوین شده است، گامی موثر در جهت توسعه استان برخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای توسعه نفت و گاز استان فراهم است، افزود:  بخش خصوصی برای توسعه ی پالایشگاه تبریز اعلام آمادگی کرده که تحقق این امر صدور مجوز از سوی وزارت نفت و دولت را می طلبد.

جبارزاده در خاتمه از معاون اول رئیس جمهور خواست که تکمیل جاده ی اهر – تبریز را یکی از اولویت های اصلی قرار بدهند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *