استانی 24 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حقوق بالای مدیران شهرداری تبریز در مقابل حقوق کم کارگران

آوای ورزقان:حقوق بالای مدیران شهرداری تبریز در مقابل حقوق کم کارگران

به گزارش آوای ورزقان به نقل از فارس اصغر عابدزاده در نطق پیش از دستور جلسه علنی ظهر امروز شورای شهر تبریز با اشاره به خیل عظیم جمعیت تبریز در جریان عزاداری اربعین و نیاز شهر به احداث میادین بزرگ شهری در چهار سوی شهر اظهار کرد: هویت دادن شورا به شهردار تبریز برای توجه به انجام پروژه‌های عمرانی خصوصا در مناطق محروم بود اما متاسفانه در این مناطق اقدامات عمرانی نظیر مترو، پروژه‌های سرمایه‌گذاری، زیرگذر، روگذر، مسیرگشایی و … اتفاق نیفتاده است.

حقوق بالای مدیران شهرداری تبریز در مقابل حقوق کم کارگران شهرداری

عضو شورای شهر با تاکید بر اشاره‌های مکرر قرآن نسبت به برقرای عدالت گفت: با توجه به شرایط امروز شهرداری تبریز، روزی خواهد رسید که درآمد شهرداری کفاف حقوق کارمندانش را نخواهد داد. چرا که مدیران شهرداری حقوق بسیار زیادی را از بابت مسایل مختلفی از جمله پاداش، بدوی، تجدید نظر، حق مسافرت، اضافه کار و…  دریافت می‌کنند اما کارگران شهرداری با حقوق کمی که می‌گیرند با مشکلات مالی زیادی رو‌به‌رو هستند.

وی با تاکید بر اینکه در مدیریت و در دستورات دینی هم تشویق و هم تنبیه سفارش شده است، گفت: ما در شهرداری کدام تنبیه‌ها را داشته‌ایم؟ بیشتر فعالیت‌های ما تشویق بوده است در حالیکه تشویق باید زمانی اتفاق بیفتد که مجموعه کارآیی داشته باشد.

عبادزاده با اشاره به اینکه حضور مدیران در ماده ۱۰۰ هم به در خواست خود شهردار بوده است، گفت: زمانی که بیش از ۴۰ یا ۵۰ درصد درآمد یک منطقه محقق نشده است چه نیازی به پاداش و حق مسافرت برای مدیر منطقه وجود دارد. آیا این مسئله باعث نمی‌شوند لطف مکرر حق مسلم فرض شود؟

تعداد بالای مشاوران شهرداری

عابدزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعداد بالای مشاوران شهرداری گفت: از شهرداری می‌خواهیم لیست، زمینه مشاوره و حق‌الزحمه شهرداری را اعم از مشاوران ثابت و سیار به شورا بدهد.

وی تاکید کرد: در دوران گذشته ما مشاوران شهردار را می‌شناختیم و می‌دانستیم که در صورت نیاز ما هم می‌توانیم از این مشاوران بهره ببریم اما در این دوره از مشاوران شهردار شناخت نداریم و از تعداد بالای مشاوران شهردار، خیری به شورا نرسیده است.

قهر مردم با شهرداری

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه همه از حق ارباب رجوع حرف می‌زنیم اما عمل نمی‌کنیم گفت: سرمایه‌دارانی بوده‌اند که به ما گفته‌اند ساعت‌ها پشت درب دفتر مدیر شهرداری معطل شده‌ایم در حالی که تکریم ارباب رجوع وظیفه شهرداری است.

وی با اشاره به قهر مردم با شهرداری تاکید کرد: تا زمانی که مردم در شهرداری احساس ولی نعمت بودن نکنند وضعیت ارتباط مردم و شهرداری به همین صورت خواهد ماند و مردم با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی نهاد شهرداری به قهرشان ادامه خواهند داد.

به کارگیری بازنشستگان در شهرداری با وجود بیکاری در جامعه

عابدزاده با تاکید بر اینکه امروز بیکاری در جامعه غوغا می‌کند و بیشتر مراجعات به دفاتر اعضای شورا برای اشتغال است، گفت: در چنین شرایطی بنا بر بعضی آمارها حدود ۶۰ نفر از بازنشستگان ادارات و سازمان‌های دیگر را در شهرداری به کار گمارده‌ایم.

عضو شورای شهر افزود: اگر قرار بود این تعداد بازنشستگان در شهرداری به کار مشغول باشند پس چرا دو نفر را به بهانه بازنشستگی از کار بر کنار کرده‌اند، با این حساب این دو نفر را نیز به شهرداری برگردانید!

چاپ روزنامه و مجله شهرداری شورا مستلزم مجوز است

وی تاکید کرد: شهرداری می‌تواند از کارکنان ۱۲ هزار نفره‌اش برای مشاور و کارمندی و معاونت استفاده کند و نیاز نیست که از بیرون افرادی را وارد شهرداری کند و باعث نارضایتی دیگران شود.

عابدزاده با تاکید بر اینکه مصوب شده هرگاه شهرداری بخواهد مجله یا روزنامه‌ای چاپ کند باید از شورا مجوز بگیرد، گفت: با این حال شهرداری‌های بعضی مناطق مجلاتی را با کاغذهای آنچنانی و بدون مجوز از شورا چاپ می‌کنند که البته خوانده هم نمی‌شود.

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از عدم توجه به انجام پروژه‌های عمرانی در مناطق کم برخوردار گفت: به نظر می‌رسد در این مناطق فقرزایی بیشتر از فقرزدایی است در حالی که در گذشته روند فقرزدایی به راه افتاده بود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930923000793#sthash.0SGNrjq3.dpuf

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *