استانی 02 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

خواب زمستانی خدمات شهری در تبریز ! + عکس

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج ،طبق اعلام هواشناسی بارش برف از روز گذشته در شمالغرب کشور به ویژه در استان آذربایجان شرقی آغاز شده است و این بارش همچنان در تبریز و شهرستان های استان ادامه دارد. بارش شدید برف و کولاک منجر به بسته شدن راه های ارتباطی روستایی و بین شهری، لغو تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید مدنی و تعطیلی تمامی مدارس و دانشگاه های استان را به همراه داشته است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان علی رغم کمبود ریزش های جوی در پاییز و زمستان سال جاری، سامانه جوی ناپایداری از عصر جمعه وارد استان شد که بارش برف در تمامی مناطق استان را به همراه داشت و تا سه روز آینده به فعالیت خود در استان ادامه می دهد و بارش برف در استان تا صبح دوشنبه ادامه دارد. همچنین هوای سرد به استان نفوذ کرده و خیابان ها و جاده‌های بیشتر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی یخبندان خواهد بود.

اما با وجود اعلام سازمان هواشناسی متاسفانه در نخستین روز بارش شدید برف متولیان خدمات شهری تبریز وضعیت نامطلوب شهر را به حال خود رها کرده اند.

صبح امروز در حالی که مدارس و دانشگاه های تبریز تعطیل اعلام شده بود، ظاهرا خدمات شهری نیز این روز برفی را بر خود تعطیل اعلام کرد، زیرا در هیچ یک از خیابان های سطح شهر علائمی مبنی بر پاک سازی و یا نمک پاشی مشاهده نمی شد و حتی در خیابان های اصلی نیز به صرفا با گرمای تردد اتومبیل ها سطح کمی از خیابان جهت عبور و مرور باز شده بود.

این در حالی است که مردم با تصور اینکه شب خیابان های اصلی پاک سازی شده اند، با خودروی شخصی به محل کسب و کار خود می رفتند و بر اساس مشاهدات عینی از سطح شهر مشکلات بیشماری مبنی بر گرفتار شدن در داخل برف، تصادف و انحراف و کندی حرکت ماشین ها صورت گرفته بود.

با این حال معاون خدمات اجرایی شهرداری تبریز  در خبری از آماده باش کامل تبریز و به ویژه خدمات شهری در راستای مقابله مشکلات ناشی از بارش برف خبر داده که عملا  با مشاهدات عینی در سطح شهر همخوانی ندارد!

این درحالی است که با اندکی تدبیر و سرعت عمل در ارائه خدمات شهری می توانست یک روز برفی کم خطر و لذت بخش برای همشهریان باشد.

تصاویر ذیل تنها وضعیت برخی از خیابان ها و تقاطع اصلی شهر در ساعت ۱۰ صبح می باشد:

گرفتار شدن مردم در برف سنگین خیابان های اصلی شهر

مشکل کمبود وسایل نقلیه عمومی و تاکسی در این روزها که منجر به انتظار مردم در هوای سرد وبرفی می شود

یکی از چهار راه های اصلی شهر

شیوه های مدرن و مکانیزه برف روبی

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *