استانی 17 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مادر و فرزند تبریزی قربانی قاتل نامرئی شدند

اوای ورزقان: مادر و فرزند تبریزی قربانی قاتل نامرئی شدند

به گزارش آوای ورزقان، حبیب حسینقلیزاده در گفتگو با  آناج اظهار کرد: در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مادر ۳۰ ساله و پسر بچه ۶ ساله  در شهرک اندیشه تبریز جان خود را از دست دادند.

وی در تشریح حادثه افزود: با اعلام مورد مسمومیت مونوکسید کربن ساعت ۲۰:۵۳  امروز در شهرک اندیشه تبریز و اعزام پایگاه ۲۱۴ و ۲۰۳  به محل حادثه از فوت مادر و کودکی خبر دادند که ساعاتی قبل فوت کرده بودند.

وی در ادامه گفت: با وجود هشدارهای لازم از سوی کارشناسان، متاسفانه چون مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن غیرقابل حس و لمس، بی‌بو و بی‌رنگ است مردم کشنده بودن آن را باور ندارند و به راحتی تسلیم و قربانی آن می‌شوند.   حسینقلی زاده یادآور شد: آب گرمکن‌ها نیز ممکن است باعث بروز مسمومیت شوند بنابراین باید حسن عملکرد این وسایل را نیز بررسی کرده و از دودکش بدون کلاهک نیز استفاده نکنیم.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی در خصوص هشدارهای لازم در برخورد با مسمومیت های ناشی از مونوکسید کربن گفت: کسی که با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شده باشد بایستی سریعا او را از محیط آلوده به این گاز، خارج نموده و در تماس با هوای آزاد گذاشت.

وی یادآور شد: در مسمومیت های شدید بایستی به مصدوم تنفس مصنوعی داده شود و چنانچه مقدور باشد تنفس با اکسیژن بر تنفس با هوای آزاد ارجحیت دارد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *