استانی 28 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آذربایجان شرقی استان ناامنی برای سوداگران مرگ است /پرده از روی ناگواری های استان برداریم

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج،اسماعیل جبارزاده در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد یک ساله دولت تدبیر و امید در استان اظهار کرد: سال ۹۳ سالی پر بار و موفقیت آمیزی در تمامی حوزه ها بود و اطلاع رسانی دقیق در خصوص این عملکرد مردم را به آینده امیدوار خواهد کرد.

وی در خصوص عملکرد حوزه سیاسی و فرهنگی استان خاطرنشان کرد: زمانی که به عنوان استاندار آغاز به کار کردیم ایجاد و تشکیل بنیاد یا فرهنگستان زبان ترکی در استان یکی از اهداف اصلی بود با این حال مقرر شد تا بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تشکیل یابد و اکنون اساسنامه این بنیاد تدوین شده است.

وی همچنین برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآنی را در آذربایجا شرقی یکی از مهم ترین عملکرد های فرهنگی در طول یکسال اعلام کرد و افزود: همزمان با این مسابقات نیز برای نخستین بار همایش استاد شهریار و قرآن نیز در تبریز  و همچنین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی برگزاری هفته نکوداشت تبریز را یکی از وقایع مهم فرهنگی سال ۹۳ دانست و تاکید کرد: برگزاری چنین همایش و کنگره هایی چون کنگره تبریز پیشرو تشیع و کتاب سال با تکیه بر پتانسیل های فرهنگی استان گامی عظیم در جهت تقویت فعالیت های فرهنگی استان بود.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیون مراکز صدا و سیمای استان یک هزار و ۲۰۰ چهره فرهنگی از کشور به آذربایجان شرقی دعوت شد.

وی همچنین به برگزاری هفته فرهنگی تبریز در پایتخت تاتارستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: باید با برگزاری همایش های فرهنگی همواره عطر شهید و شهادت را در کشور و استان پخش کنیم.

جبارزاده دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را از دیگر اقدامات مهم در سال ۹۳ برشمرد و افزود: برای تکریم این خانواده ها، قانون پوشش بیمه همگانی برای خانواده ایثارگران و غیره اجرایی شد.

وی اظهار کرد: برای اتمام برخی پروژه های سال های قبل که به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده بودند مصمم شدیم و پروژه هایی چون پارک حوزه دفاع مقدس را با کمک دستگاه های زیربط ساماندهی کردیم.

تجلیل از بزرگان فرهنگ، هنر و ادب استان در سال ۹۴

وی به برگزاری جشنوراه بزرگداشت شهریار اشاره کرد و افزود: مقرر شده هر سال بزرگان فرهنگ، هنر و ادب استان را گرامی بداریم و زمانی که این بزرگان در قید حیات هستند برای آنها بزرگداشت برگزار کنیم و قطعا این برنامه ها را در سال ۹۴اجرایی خواهیم کرد.

وی برگزاری جشنواره علی اکبر (ع) را نیز یکی از اقدامات فرهنگی تاثیرگذار در تشویق و حمایت از جوانان نمونه استان دانست و گفت: در این جشنواره از جوانان نمونه استان در تمامی حوزه ها تجلیل شد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود:در سال ۹۳ نیز با پیگیری های جدی، هنرستان میرک را که قدمتی صد ساله داشت بازگشایی کردیم و از مهرماه سال ۹۳ هنرجو پذیرش کرد.

وی به ارتقا حوزه وقف استان در سال ۹۳ اشاره کرد و یادآور شد: شاهد افزایش مشارکت های مردمی در حوزه وقف استان در سال ۹۳بودیم و پیرو آن استان آذربایجان شرقی اکنون رتبه دوم کشور وقف را داراست.

جبارزاده همچنین تحت پوشش قرار گرفتن برخی از نقاط استان توسط گیرنده های صدا وسیما استان را یکی از اهم فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: مقرر شده اکثر نقاط استان تحت پوشش گیرنده های صدا و سیمای استان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه از جمله ضعف هایی که دستگاه های اجرایی با آن روبرو هستند، فقدان ارایه گزارش واقعی عملکردشان از طریق رسانه هاست، گفت:متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی استان در ارایه گزارش عملکرد اطلاعات را به صورت کامل در اختیار رسانه ها قرار ندادند و صادقانه عمل نکردند.

وی همچنین به اهم برنامه ها در حوزه آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: قبلا سیاست به گونه ای بود که مردم اطلاعات صحیحی و واضحی از آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد و آمار معتادان در اختیارنداشتند با این حال با آغاز به کار دولت تدبیر و امید سیاست ها به گونه ای تغییر کرد که مردم در جریان آسیب های اجتماعی قرار گرفتند و آنها را لمس کردند و آمار صحیحی چون آمار دقیق معتادان در اختیار آنها قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: تا زمانی که اطلاعات شفافی در خصوص آسیب های اجتماعی در اختیار مردم قرار نگیرد، مردم در حل این مشکلات مشارکت نکنند، ریشه این معضلات از بین نخواهد رفت و اگر قرار است که مردم را در برابر این مشکلات ایمن کنیم باید آگاهی بدهیم و اکنون ابایی نداریم که بگوییم در آذربایجان شرقی ۴۷ هزار نفر معتاد وجود دارد.

وی اعلام کرد: مرکز ماده ۱۶ استان برای پذیرش افراد معتاد استان در حال تکمیل شدن و تجهیز است و مقرر شده تمامی معتادان و کارتن خواب های استان را به دنبال تجهیز کامل این مرکز، ساماندهی کنیم.

پرده از روی ناگواری ها استان برداریم

وی با تاکید بر اینکه باید پرده از ناگواری های استان چون معضل اعتیاد برداریم، اظهار کرد: تا زمانی که حقیقت را کتمان کنیم کاری از پیش نخواهیم برد.

رتبه نخست کشوری آذربایجان شرقی در مشارکت مردمی در امور بهزیستی

جبارزاده گفت: در سایه افزایش مشارکت ها و کمک های مردمی در امور بهزیستی،این استان در سال ۹۳ رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

استان آذربایجان شرقی یکی از امن ترین استان های کشور

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های امن کشور است، متذکر شد: با توجه به تلاش های نیروهای امنیتی چون نیروی انتظامی و اطلاعاتی، در سال ۹۳، شاهد کشف ۸۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر و انهدام ۴۰ باند مواد مخدر در استان بودیم و اکنون این استان یکی از نا امن ترین استان های کشور برای سوداگران مرگ است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ شاهد بازدید دو میلیون مسافر از آذربایجان شرقی بودیم، گفت: در سال جاری به تعداد هتل های استان افزوده شد و تمامی هتل ها استاندارد سازی شد تا در سال ۹۴ تمامی تهمیدات لازم برای استقبال از میهمانان نوروزی فراهم شود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص عملکرد ها در حوزه بهداشت و درمان افزود: تمامی دستورالعمل های وزارت بهداشت در سال ۹۳ در استان اجرایی شد و بیمارستان هایی چون بزرگترین بیمارستان کودکان شمال غرب کشور در حال ساخت است.

وی اعلام کرد: در حوزه دام پزشکی استان نیز شاهد موفقیت های چشمگیری چون مدیریت بیماری لمپی اسکین با کمترین تلفات دامی بودیم.

وی در خصوص اقدامات اجرایی شده در حوزه ورزش استان گفت: شاهد برگزاری شطرنج آسیایی، هندبال قهرمانی و تور دوچرخه سواری بین المللی با شرکت ۱۸ کشور در آذربایجان شرقی بودیم که برگزاری این مسابقات منجر به رونق اقتصادی در استان شد.

جبارزاده تاکید کرد: برای برگزاری مسابقات بین المللی در رشته های ورزشی در سال ۹۴ اعلام آمادگی می کنیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی استانی برتر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا در سال ۹۳ بوده است، اعلام کرد: در سال ۹۳، ۶۵۰ قبضه سلاح غیر مجاز در استان توسط عوامل نیروی انتظامی جمع آوری شد و همچنین تلفات حاصل از سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی، ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳/۵درصد جرم سرقت در استان کاهش یافت، افزود: با تکمیل مرکز ماده ۱۶ استان شاهد بیش از پیش جرم سرقت در استان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی حل مشکل جدید مرزی ارس را نیز یکی از موفقیت های امنیتی و سیاسی سال ۹۳ استان دانست و اظهار کرد: این پل تبدیل به معضلی با کشور همسایه شده بود که به صورت مسالمت آمیز آن را حل کردیم.

۱۶۰ مورد تجمع قشر اصناف و کارگران در سال ۹۳ مقابل استانداری

وی به ۱۶۰ مورد تجمع صنفی و کارگری در مقابل استانداری در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال۹۳ شاهد اعتراضات قشر کارگری و صنفی مقابل استانداری بودیم که تجمع کارگران ” تبریز کف” نیز یکی از این موارد بود با این حال اکثر این تجمعات رفع رجوع شد و مقرر شده شورای تامین نیز پیگیر حقوق کارگران تبریز کف باشد.

جبارزاده تاکید کرد: تمامی دستگاه ها و تمامی مدیران در استانداری موظف هستند که پیگیر حق و حقوق کارگران استان باشند.

وی همچنین در خصوص عملکرد اقتصادی سال ۹۳ دولت تدبیر و امید در استان گفت: در سال جاری ستاد سند تدبیرو توسعه استان تشکیل شد و به دنبال آن نیز در استان بنگاه های اقتصادی استان بازرسی شد و طرح پایش اجرایی شد و شورای گفتگو در استان تشکیل یافت.

وی با بیان اینکه در بحث فضای کسب و کار در سال قبل آذربایجان شرقی رتبه بیست و یک کشوری را کسب کرده، اظهار کرد: با توجه به اینکه منتظر اعلام ارزیابی آمار رسمی کشور در خصوص فضای کسب و کار استان هستیم با این حال امیدواریم که جایگاه کسب و کار آذربایجان شرقی در سال ۹۳ طبق ارزیابی ها ارتقا باید.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: همچنین در سال جاری، ۳۳ خوشه صنعتی در استان شناسایی شد و اکنون ۱۵ شهرک صنعتی در استان در حال احداث است و برای واگذاری زمین در شهرک های صنعتی برای سرمایه گذاران اعلام آمادگی می کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد ۱/۶میلیارد دلار صادرات بخش تجاری بودیم، خاطرنشان کرد: در روابط خارجی نیز میز روسیه، ترکیه و آذربایجان در تبریز شکل یافته و نمایندگان ۲۱ کشور خارجی در استان حضور یافته و از نزدیک با ظرفیت های استان آشنا شده اند.

وی همچنین به موفقیت های حوزه علم و فناوری استان در سال ۹۳ اشاره کد و افزود: منطقه ویژه علم و فناوری استان با هفت پهنه پتانسیلی در حد منطقه آزاد ارس برای توسعه است.

جبارزاده به اجرای سیاست های دولت الکترونیک سال ۹۳ در استان اشاره و خاطرنشان کرد: یک هزار نقطه در استان به شبکه الکترونیکی دولت متصل شد.

وقتی استاندار از ارایه عملکرد دولت تدبیر و امید خسته می شود

استاندار آذربایجان شرقی حدود یک ساعت گزارش عملکرد یک سال دولت در استان را بیان کرد با این حال زمانی که نوبت به گزارش پروژه ها و عملکرد عمرانی رسید، “گفت: بنده خسته شدم و ادامه ارایه گزارش عملکرد را به معاون عمرانی آقای پورمهدی واگذار می کنم”.

محمد صادق پور مهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص عملکرد عمرانی گفت: توسعه مقبره الشعرا و موزه قاجار ،تصویب آزاد راه تبریز-مرند-بازرگان بعد از بعد از سالیان ،اجرا و اتمام راه آهن میانه تبریز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان،تجهیز قطار شهری تبریز،افتتاح نخستین باند بتنی کشور در فرودگاه تبریز، در اولویت قرار دادن انتقال آب به دریاچه ارومیه و آب رسانی به بیش از ۱۰۰ روستا را از جمله فعالیتهای استانداری آذربایجان شرقی در این حوزه بود.

وی در خاتمه گفت: ما در استانداری آذربایجان شرقی در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید آماده ایم تاا تمامی پروژه های نیمه تمام در استان را به بخش خصوصی واگذار کرده و در این جهت از مردم طلب کمک می نماییم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *