اخبار جهان 28 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ادعای نامشخص بودن شرایط برای رابطه مجدد با تل آویو/ بیان ضرورت دیدار و مذاکره سران دو کشور توسط چاووش اوغلو

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، وزیر امور خارجه ترکیه در مورد دیدار مقامات آنکارا و تل آویو گفت: بدیهی است که دیدارها انجام خواهد شد و ادامه نیز خواهد داشت. یکی از شروط ما برآورده شد. دیدارهایی در سطح کارشناسی برای ایفای دو شرط دیگر نیز صورت می گیرد. اینکه چه تصمیماتی گرفته و چه گامهایی برداشته خواهد شد، نتایج آن را در آینده خواهیم دید. بدون گفتگو و دیدار نمی توان جزئیات را مورد بررسی قرار داد. این دیدارها باید ادامه یابد.

وی اظهار داشت: مسلم است که دیدارهایی صورت خواهد گرفت و ادامه خواهد یافت. یکی از شرایط ما برآورده شده است. دیدارهایی در سطح کارشناسی برای عملی شدن دو شرط دیگر انجام خواهد گرفت. گفتگوها ودیدارها در رابطه با اینکه چه تصمیماتی گرفته خواهد شد؟ و چه گامهایی برداشته خواهد شد؟ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نتایج دیدارها با مقامات اسرائیل را در آینده در دسترس عموم قرار خواهیم داد٬ تاکید کرد بدون گفتگو و دیدار نمی توان جزئیات را مورد بررسی قرار داد. این دیدارها باید ادامه یابد.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: در نشست گروه بین‌المللی «حامیان سوریه» برای گفتگو در رابطه با تحولات اخیر سوریه که به گونه ای ادامه اجلاس وین، محسوب می شود امروز در نیویورک برگزار شد٬ علاوه بر شرکت نمایندگان ۱۷ کشور؛ سه سازمان بین المللی از جمله سازمان ملل متحد٬ اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب نیز شرکت کردند.

چاووش اوغلو با اشاره بر اینکه در مورد همه موضوعات مربوط به سوریه در این نشست گفتگو شده است، افزود مبارزه با داعش وهمچنین انتقال سیاسی از موضوعات مهم این نشست بوده است.

وی ضمن یاد آوری نشست مخالفان رژیم اسد در ریاض که بر اساس اعلامیه آن هیئتی برای آغاز دوره انتقالی تعیین خواهد شد٬ افزود که تلاش ها در این زمینه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه  تشکیل یک دولت مشروع درسوریه همراه با پاکسازی این کشور و عراق از وجود گروه تروریستی داعش از موضوعات اساسی در این نشست بوده است٬ افزود: این امر طبیعی است که یک دولت انتقالی به وجود خواهد آمد و مدل های این نوع دولت مشخص و روشن است٬ اما اسد باید برود. موضع ما روشن است. در غیر این صورت تحقق آتش بس و حل دایمی در سوریه ممکن نیست.

گفتنی است، ترکیه بعد از تیره شدن روابطش با اسرائیل، البته در ظاهر امر، اعلام نموده بود تا برآورده شدن شروطش حاضر به ارتباط با اسرائیل نیست.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *