تولیدی 04 اردیبهشت 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی با سیره شهید والا مقام الیاس محمودی

آوای ورزقان:آشنایی با سیره شهید والا مقام الیاس محمودی

به گزارش آوای ورزقان، شهید الیاس محمودی در سال ۱۳۴۶ در روستای گوئجه سلطان از توابع شهرستان ورزقان بدنیا آمد. او پس از به پایان رساندن تحصیلات خود در دوران ابتدایی راهی ورزقان شد تا دوران راهنمایی را هم به پایان رساند.

Untitled-5

وی در زمان تاسیس سپاه وارد سپاه شد و در آنجا دوران دبیرستان را هم تمام کرد. در کنار تحصیل به خدمت سپاه مقدس اسلام نیز در آمد. ایشان در روستایشان نیز پایگاهی تشکیل داده و جوانان علاقمند به تشکیلات بسیج را راهنمایی می کردند از آن جایی که علاقه زیادی به خدمت کردن به اسلام و دینشان را داشته راهی جبهه شدند اوایل سال ۱۳۵۸ به جبهه رفتند ایشان فرمانده گردان آتش بار الغدیر بودند. که در طول خدمتشان در جبهه حدوداً ۴ بار زخمی شدند و با مداوا دوباره به صحنه جنگ برگشتند سپس متاهل شدند و باز هم از خدمت کردن باز نماند ایشان سال های متوالی در مناطق مختلف جنگیدند و پیروزی های زیادی را بدست آوردند ایشان به پدر و مادر و اهل روستا احترام زیادی قائل بودند اهل نماز و مسجد و کمک به دیگران بودند و دارای ۳ فرزند شدند.

Untitled-1

خلاصه در آخرین رفت ایشان به جبهه که در سال ۱۳۶۶ در منطقه ماهوت در یک عملیات که با فرمانده صالح بیرامی هم رزم بودند به شهادت رسیدند. فرمانده ایشان آقای مهدی باکری بودند که در طول جنگ با فرمانده ذاکری، فرمانده حیدر پورسلیمان هم رزم بوده اند. ایشان را در روستای گوئجه سلطان دفن کردند.

این بود خلاصه ای زندگی پر از موفقیت ایشان .

IMG_01007

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *