استانی 01 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ضرورت تشکیل دبیرخانه دایمی ازدواج و خانواده در آذربایجان شرقی

آوای ورزقان:ضرورت تشکیل دبیرخانه دایمی ازدواج و خانواده در آذربایجان شرقی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از  آناج، حسن استوار آذر در جلسه ای با حضور مدیرعامل موسسه شفا(شبکه فعالین ازدواج) استان با تاکید بر لزوم تشکیل دبیرخانه دایمی ازدواج و خانواده اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر ازدواج و خانواده در استان تاثیر مثبتی در حل معضلات ازدواج خواهد داشت.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی چون طلاق، بیکاری و اعتیاد اعلام کرد: اکنون جوانان جامعه با معضلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، برای حل این آسیب های اجتماعی باید دستگاه ها و تکشل های مردم نهاد تعاملی سازنده داشته باشند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی، گفت: رهبر معظم انقلاب به صورت موشکافانه ای به سبک زندگی پرداخته اند که باید منویات ایشان را در اولویت برنامه های خود برای حل معضلات اجتماعی قرار دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی و شوارهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دستور جلسه قبلی به اهمیت حمایت از موسسه شفا تاکید کرده ایم، خاطرنشان کرد: باید سازمان هایی چون شهرداری نیز برای حل معضلات حوزه ازدواج و خانواده با این موسسه تعاملی سازنده داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه صداسیما و رسانه می تواند در ترویج آموزش های لازم قبل از ازدواج و حل مشکلات خانواده گامی موثر بردارد، گفت: صداوسیمای استان می تواند با تولیدات و مستندات خود جهت ارایه آموزش های قبل از ازدواج نقش بسزایی ایفا کند.

استوارآذر گفت: از طریق اداره کل اجتماعی برنامه ریزی و بودجه  می توانیم بانک ها را ملزم به ارایه تسهیلات ازدواج بکینم.

وی با بیان اینکه با رشد تکنولوژی و پیشرفت علمی شاهد افزایش آسب های اجتماعی هستیم، تاکید کرد: باید برای مصونیت از آسیب های اجتماعی حاصل از فضاهای مجازی و تکنولوژی های نوین بستری مناسب فراهم شود، چرا که این آسیب های اجتماعی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

لزوم سرمایه گذاری برای پژوهش در زمینه ازدواج و خانواده در استان

وی در خاتمه گفت: باید برای پژوهش در زمینه ازدواج و خانوداه سرمایه گذاری کنیم.

دفترچه مشاوره ازدواج خانواده صادر شود

حمید محمودی، مدیرعامل موسسه شفا نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه ساختمان خانواده ها فرسوده شده است، اظهار کرد: طبق آمار به روز کشوری، از ۴۹۵ هزار ازدواج، ۱۰۳ هزار ازدواج به طلاق منجر شده است، این یعنی وضعیت بحرانی است و خانواده ها فرسوده شده  و بنیان خانواده را خطرات جدی تهدید می کند  چرا که زندگی های امروز رقابتی شده است و رقابت های مادی در بین خانواده ها رواج پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه های حقوقی تند تبدیل به کارت های قرمز مهریه شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید پاسگاه خانواده در استان ایجاد شود، اظهار کرد: باید محلی برای حمایت از زوجینی که اختلاف دارند و مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، ایجاد شود و امنیت خانواده ها حفظ شود.

محمودی با اشاره به اینکه باید دبیرخانه دایمی ازدواج در استان تشکیل یابد، اعلام کرد: اکنون اتاق فکر ازدواج و خانواده در موسسه شفا ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به آسیب های اجتماعی چون ازدواج سفید، جشن طلاق و سربازان فراری از ازدواج باید راهبردی اساسی به کار ببریم، چرا که دولت متصدی خوبی برای حل معضلات حوزه ازدواج نیست.

مدیرعامل موسسه شفا تاکید کرد: باید همانند دفترچه پزشکی برای مشاوره ازدواج و خانوداه دفترچه ای صادر شود.

سلمان شفاعت، عضو هیئت مدیره موسسه شفا در این جلسه گفت: دولت باید از تشکل های مردم نهاد برای حل معضلات اجتماعی حمایت کند.

وی با بیان اینکه برای ازدواج و خانواده متولی خاصی وجود ندارد، اعلام کرد: باید از بودجه آموزشی استانی برای ترویج آموزش های لازم در خصوص تقویت بنیان خانواده ها و آموزش های قبل از ازدواج تعریف شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *