اخبار جهان 03 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حداقل صاحب ۳ فرزند بشوید

آوای ورزقان:حداقل صاحب 3 فرزند بشوید

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، رجب طیب اردوغان، در روزهای گذشته، در مراسم ازدواج یک زوج به عنوان شاهد شرکت نمود؛ و در پایان مراسم از آنها خواست که حداقل سه بچه به دنیا بیاورند تا به رشد جمعیت کشور کمک کنند.

رییس جمهور ترکیه، پیش از این نیز، چندین بار در مورد کاهش نرخ رشد تذکر داده بود و از جوانان خواسته بود تا حداقل ۳ فرزند به دنیا بیاورند. وی در سخنان خود به افزایش سقط جنین اشاره نموده و گفته بود: این امر باید کنترل شود و مادران باید به زایمان طبیعی تشویق شوند تا نرخ سزارین کاهش یابد و فقط در مواقع ضروری اقدام به عمل سزارین شود.

شبکه خبری بی‌.بی.‌سی گزارش داد: وی در بخشی از این مراسم ازدواج گفته است: “خیانت کنترل جمعیت، سال‌ها برای از بین بردن نسل ما، در این کشور پیاده شده است “.

رئیس جمهور ترکیه، پیش از این نیز بارها، کاهش نرخ رشد جمعیت را امری مهلک برای رشد اقتصاد کشور معرفی کرده بود.

اردوغان، ماه پیش هم، از فمینیست‌ها، به خاطر این که مادر بودن را رد می کنند و نمی توانند اهمیت مادر بودن را در اسلام درک کنند؛ انتقاد کرده بود. همچنین در سخنرانی خود، در کنفرانس زنان، در استانبول، تاکید کرده بود: مردان و زنان مساوی نیستند؛ چون، چنین چیزی خلاف طبیعت آفرینش است که این سخنان، انتقادات وسیعی را از سوی فمینیست ها، به دنبال داشت.

گفتنی است، رشد جمعیت ترکیه، در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته و طبق آمار رسمی، در سال گذشته،  اندکی بیش از دو درصد بوده است. این در حالی است که میانگین نرخ رشد جمعیت ایران طبق آمار رسمی ۱٫۸ درصد اعلام شده که در بعضی شهرها حتی به زیر ۱ درصد هم رسیده است. استاندارد جهانی نرخ رشد جمعیت برای جلوگیری از رشد منفی جمعیت ۲٫۱ درصد است.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *