بازنشری 22 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه ششم مغموم، برنامه بودجه مظلوم!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، یکی از برنامه هایی که دولت یازدهم در بهبوهه انتخابات ۹۲ به جد روی آن تاکید می کرد دقت در زمانبندی ارائه برنامه بوجه به مجلس شورای اسلامی است.
دولت تدبیر و امید تا سال ۹۴ برنامه بودجه را در زمان مشخص شده یعنی ۱۵ آذرماه به مجلس جهت بررسی تسلیم می کرد اما در سال ۹۴ که باید لایحه بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس شورای اسلامی می شد، اکنون بعد از گذشت۳۷ روز برنامه بودجه هنوز به مجلس ارائه نشده است . عدم تقدیم به موقع برنامه بودجه عامل به وجود آمدن بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد بود غافل از اینکه دولت اکنون باید برنامه بودجه خود را به صورت چند دوازدهم به مجلس شورای اسلامی تسلیم کند.
البته ناگفته نماند برنامه ششم توسعه نیز باید در خرداد ۹۴ به مجلس شورای اسلامی ارائه می شد که با  کوتاهی دولت این برنامه عقب افتاده و برنامه پنجم به مدت یک سال تمدید گشت.
البته در طی روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکراتی را نسبت به عدم وصول برنامه بودجه و برنامه ششم ، ارائه نمودند که با برخورد علی لاریجانی مواجه شد. این اتفاق در حالی است که بسیاری از نمایندگان در اعتراض خود نسبت به این عملکرد هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اذعان داشتند که در دولت قبل با تذکرات نمایندگان نسبت به عدم وصول بودجه نه تنها برخوردی انجام نمی شد بلکه رییس مجلس از این تذکرات حمایت می کرد.
به نظر می رسد این اقدام دولت در تاخیر ارائه برنامه بودجه و ششم توسعه پشت پرده سیاسی داشته و انتخابات مجلس را مورد هدف قرار دهد . با این حال با کنار هم قرار دادن عملکرد لاریجانی نسبت عدم وارد دانستن تذکرات درباره تاخیر برنامه بودجه و همچنین تعویق روزانه این برنامه ها جهت ارائه به مجلس توسط تیم دولت اعتدال خبر از سیاسی بودن این اقدام  دارد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *